خودکفایی شرکت آب و برق و تاسیسات قشم در تولید آب ژاول

مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم از تولید روزانه 11 هزار و 40 لیتر آب ژاول با بهره برداری از فازهای نخست تا سوم طرح تولید آب ژاول ۰.۵ درصد در قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، فرامرز مومنی بااشاره به تلاش های این شرکت برای تامین مواد مورد نیاز برای ضدعفونی کردن سطح جزیره در شرایط بحرانی حاکم، اظهار داشت: این میزان تولید آب ژاول(مایع ضدعفونی کننده سطوح)، در شرایط فعلی و شیوع بیماری ویروس کووید19 و لزوم تامین مواد مورد نیاز برای ضدعفونی کردن محیط ها و اماکن عمومی کمک قابل ملاحظه ای به تامین نیاز قشم به این محلول کرده است.

مومنی افزود: به منظور اطمینان از عاری بودن آب تحویلی به مشترکین عزیز از آلودگی های میکروبی، آب تولیدی آب شیرین کن ها دائما کلر زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم ادامه داد: این شرکت در فروردین ماه امسال باهدف بالا بردن کیفیت آب، با تهیه تجهیزات تولید آب ژاول در فاز نخست موفق به تولید 6 هزار و 720 لیتر در روز شد.

به گفته مومنی، باتوجه به پیش بینی و نیاز سنجی بعمل آمده در 22 بهمن سال جاری فاز دوم تولید آغاز شد. وی در توضیح بیشتر عنوان داشت: از 24 بهمن ماه وارد فاز سوم تولید شدیم و جمعا با ظرفیت اسمی ۴۶۰ لیتر در ساعت فعالیت تولید در جریان است.

مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم گفت: آب ژاول برای مصارف گوناگون با درصد های متفاوت از ۰.۱ تا ۱۴ درصد مورد استفاده قرار گرفته و محلول ۳.۵ تا ۵.۵ درصد آن با نام وایتکس یا سفید کننده در دسترس عموم است و بر حسب نیاز رقیق سازی و استفاده می شود.

گفتنی است، آب ژاول برای گندزدایی، سفیدکردن و بوزدایی به کار می‌رود و خاصیت ضدعفونی‌کننده آن به دلیل کلر محلول در آن است.

تا کنون 2 هزار لیتر محلول آب ژاول توسط نیروهای امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ضدعفونی کردن سطوح در اماکن پرترددی همچون بیمارستان، مدارس، مجتمع های تجاری و ... تهیه شده و در حال استفاده می باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو