به مناسبت گرامیداشت روز جهانی (NGO)؛

سازمان های مردم نهاد بسترساز همیاری مردمی

مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده در گرامیداشت روز جهانی سازمان های مردم نهاد از سمن ها به عنوان بستری برای گسترش همیاری های مردمی و فعالیت های داوطلبانه یاد کرد.

به گزارش فرینا، فرشته سلجوقی ضمن تبریک این روز جهانی به فعالان نهادهای مردمی کشور و جزیره بیان داشت: این منطقه با بیش از ۱۵ سازمان مردم نهاد فعال در عرصه های آموزشی و فرهنگی، آماده است تا جهت اعتلای فرهنگ همکاری و تعاون از سایر علاقمندان به تاسیس این سمن ها ثبت نام کرده و با آن ها همکاری کند.
وی افزود: همه ساله ۲۷ فوریه مصادف با هشتم اسفند ماه، روز پاسداشت خدمات ارزشمند این نهادها در جهان گرامی داشته می شود و برای ما هم فرصتی است تا مراتب قدردانی خود از زحمات این مجموعه های غیردولتی را ابراز کنیم.
مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تلاش های بی وقفه سمن های جزیره در این روزهای بحرانی گفت: همراهی این سمن ها جهت کاهش استرس مردم و توزیع اقلام بهداشتی مثالی از کمک این نهادها در توسعه روحیه مشارکت و همیاری است.
به گفته وی، سازمان منطقه آزاد قشم برای کمک به تامین اقلام و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز این سمن ها اعلام آمادگی کرده و تاکنون یک هزار ماسک جهت توزیع در اختیار این گروه ها قرار داده است.
سلجوقی در توضیح بیشتر عنوان داشت: فعالیت های تشکیلاتی و سازمان یافته ای که توسط جوانان تحت عنوان سازمان های مردم نهاد در دست انجام است، بهترین نمونه از خدمت رسانی توسط مردم برای مردم می باشد. فعالیت های داوطلبانه و غیر دولتی ‌و غیر سیاسی که امروزه در سراسر جهان توسط تیم های مردمی وبه ویژه جوانان با توجه به نیاز های روز جامعه انجام می‌شود.
مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: بامشارکت سازمان های مردم نهاد(NGO)، انتظار داریم آینده ای بهتر برای همه و به ویژه نسل آینده فراهم کنیم.
وی با اشاره به تعداد سمن ها در کشور اضافه کرد: هم اکنون نزدیک به 20 هزار سمن در ایران در بخش های مختلف از جمله فرهنگی و گردشگری، مذهبی، اجتماعی، زنان و کودکان، دانشگاهی و غیره فعالیت می کنند و ما امیدواریم تعداد سمن های جزیره را به تعداد هر روستا ارتقا دهیم.
سلجوقی در پایان از تلاش های این مدیریت برآب ایجاد یک اتحادیه برای سازمان های مردم نهاد جزیره خبر داد و گفت: در صورت افزایش سمن های ثبت شده، می توانیم در قشم خانه سمن ها را تاسیس کنیم.
گفتنی است، بر مبنای تعریف سازمان ملل، هر نوع سازمان خصوصی که مستقل از دولت فعالیت می کند، یک سازمان مردم نهاد (NGO) است، به شرط آنکه با هدف کسب سود ایجاد نشده باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.