امضای تفاهم همکاری بین شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و دانشگاه صنعتی مالک اشتر

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: با ایجاد یک بنیان علمی می توانیم از ظرفیت های موجود در شهر فرودگاهی حداکثر بهره وری را بگیریم.

به گزارش فرینا؛ محمد مهدی کربلایی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه صنعتی مالک اشتر ضمن اشاره به اینکه شهر فرودگاهی یک پروژه ملی است و باید برای تسریع در تحقق چشم اندازهای تعریف شده برای آن از تمامی از ظرفیت ها استفاده کرد اظهار داشت این پروژه هنوز در آغاز راه است از همین رو نیازمند هستیم به کمک نخبگان کشور آن را به جایگاهی که شایسته ملت ایران است برسانیم.
کربلایی گفت: شهر فرودگاهی صرفا یک فرودگاه بین المللی نیست بلکه با وجود پهنه های مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و با توجه به اینکه ظرفیت اعزام و پذیرش در آن به بیش از ٩٠ میلیون مسافر در سال خواهد رسید به عنوان یک شهر لجستیک در آینده فعالیت خواهد کرد.
وی با اشاره به راه اندازی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی و ظرفیت های موجود در آن باتوجه به همجواری با مرکز سیاسی و اقتصادی کشور و نزدیکی به سیستم حمل و نقل ترکیبی بیان داشت در حال حاضر واگذاری زمین در منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی در حال انجام است و صنایع مختلفی نیز در این منطقه مستقر خواهند شد.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: ظرفیت های موجود در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی زمانی به منصه ظهور و حداکثر بهره وری می رسد که بنیان آن بر پایه اصولی علمی بنا شود و برای تحقق این هدف شهر فرودگاهی به یک پشتیبان علمی مثل دانشگاه نیاز دارد و باتوجه به توفیقات دانشگاه صنعتی مالک اشتر در حوزه های مختلف علم و صنعت و توانمندی افراد حاضر در این دانشگاه تصمیم به همکاری با این مجموعه علمی گرفتیم.
کربلایی اظهار امیدواری کرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته با دانشگاه صنعتی مالک اشتر برنامه های توسعه ای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای آینده و همچنین بهینه سازی و نوسازی سیستم های موجود در شهر فرودگاهی با همکاری این دانشگاه پیگیری و انجام شود.
همچنین محمدرضا کریمیان عضو هیئت مدیره و راهبر لجستیک و سرمایه گذاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان داشت: تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی مالک اشتر همکاری در حوزه های هوشمند سازی خدمات در فرودگاه، بهینه سازی و نوسازی سیستم های فناوری اطلاعات و آموزش کارکنان را شامل می شود.
رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر در ادامه مراسم گفت: دانشگاه مالک اشتر یکی از معدود دانشگاه هایی است که در راستای توسعه صنعت در کشور اقدامات مهمی انجام داده و زنجیره علم و فناوری، صنعت و تجاری سازی را پیش برده است.
ابوطالب شفقت گفت: در حال حاضر با وزارتخانه های بسیاری در حال همکاری هستیم و باتوجه به توانمندی متخصصان دانشگاه صنعتی مالک اشتر می توانیم نیازمندی های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در حوزه های فناوری اطلاعات، هوشمندسازی خدمات و بهینه سازی و نوسازی سیستم های الکترونیکی و مخابراتی این مجموعه را برطرف کنیم.
شفقت اضافه کرد: در زمینه های آموزشی و مهارتی کارکنان در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات نیز می توانیم با شهر فرودگاهی همکاری کنیم.
گفتنی است، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با هدف هوشمند سازی خدمات و بهینه سازی و نوسازی سامانه های این مجموعه، تفاهم نامه ای را در حوزه های پژوهشی، آموزشی و فناوری با دانشگاه صنعتی مالک اشتر منعقد کرد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو