با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی صورت گرفت؛

معافیت عوارض ورود تجهیزات پزشکی به منطقه آزاد انزلی

در راستای سیاست های مسئولیت اجتماعی سازمان نسبت به رفع مشکلات ناشی از کمبود تجهیزات پزشکی ـ بهداشتی در سطح استان گیلان، با دستور محمد ولی روزبهان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، ورود تجهیزات پزشکی همچون انواع ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و ...به این منطقه آزاد انزلی از پرداخت تمامی عوارض ورودی این سازمان معاف خواهند بود.

به گزارش فرینا، براین اساس بامصوبه هیأت مدیره سازمان در خصوص تسریع در تأمین مواد اولیه تولید کالاهای پزشکی فوق و واردات کالاها و ملزومات پزشکی ـ سلامت مانند ماسک، دستکش، پدهای الکی، تب سنج و سایر ملزومات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا، معافیت عوارض این منطقه در رویه های واردات کالای همراه مسافر و رویه مصرف در منطقه تا پایان فروردین سال ۱۳۹۹ اعمال می شود.

از سوی دیگر کلیه تشریفات گمرکی و بروکراسی اداری مرتبط من جمله امکان ثبت سفارش الکترونیک کالاهای فوق از طریق معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری، و مدیریت بازرگانی سازمان فرآهم شده و بازرگانان و تولیدکنندگان می توانند ضمن تماس با مدیریت مربوطه، نسبت به انجام امور اداری-قانونی و واردات کالاهای پزشکی از مسیر هریک از مرزهای زمینی و دریایی کشور اقدام نمایند.

بنابراین گزارش تمهیدات لازم جهت ورود کالاهای فوق به غرفه های مجتمع های تجاری فاز تجارت منطقه و واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی منطقه با همکاری و نظارت دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شده است.

سازمان منطقه آزاد انزلی طی روزهای اخیر علاوه بر تشکیل ستاد مقابله باکرونا، اقدامات متعددی در خصوص سم پاشی، گندزدایی، اطلاع رسانی و آگاه نمودن عمومی نسبت به رعایت الزامات بهداشت عمومی جهت مقابله با شیوع بیماری ویروسی مزبور انجام داده که در این میان سه واحد تولیدی منطقه با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقدام به تولید محلول های ضدعفونی کننده، لباس های بیمارستانی-گان- و ماسک نموده اند.

گفتنی است تغییر محصولات تولیدی فوق از سوی بخش خصوصی و با همکاری این سازمان، به منظور تأمین ملزومات پزشکی و بهداشت شخصی در دستور کار قرار گرفته است.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو