کسب دو عنوان برتر برای منطقه آزاد اروند توسط نشریه فایننشیال تایمز 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند موفق به کسب عنوان جایزه تخصصی صنعت فولاد و جایزه منطقه برتر در توسعه زیرساخت‌ها در بین مناطق آزاد جهان توسط نشریه فایننشیال تایمز در سال ۲۰۱۹ گردید.

به گزارش فرینا؛ اسماعیل زمانی با بیان این مطلب، افزود: در سال گذشته، تصمیم گرفته شد پس از ۵ سال تلاش، منطقه آزاد اروند را در رقابت با مناطق آزاد دنیا قرار دهیم و با محک زنی نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی نماییم.

 زمانی تصریح کرد: این مهم دلیلی شد تا خود را در معرض ارزیابی مجله fDi که یک بخش تخصصی از فایننشیال تایمز است و هر ساله مناطق آزاد جهان را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌نماید، قرار دهیم. پس از اعلام نتایج این ارزیابی، منطقه آزاد اروند موفق به کسب عنوان جایزه تخصصی صنعت فولاد و جایزه منطقه برتر در توسعه زیرساخت‌ها در بین مناطق آزاد جهان در سال ۲۰۱۹ گردید.

 وی با تأکید بر اینکه هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند از سال ۱۳۹۲، هدف گذاری اصلی خود را افزایش تولید و صادرات، رشد صنعت گردشگری و بهبود زیرساخت‌های منطقه با جذب حداکثری سرمایه گذاری جهت رفاه عمومی مردم صبور و مقاوم آبادان، خرمشهر و مینوشهر قرار داده است، افزود: طی چهار سال اخیر ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این منطقه انجام گرفته است که از جمله آن می‌توان به کارخانه فولاد کاوه اروند، کارخانه فولاد جهان آرا و توسعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان اشاره نمود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو