راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس در منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از راه اندازی آزمایشگاه میکروب شناسی جهت تشخیص هرچه سریع تر کرونا ویروس در منطقه آزاد اروند، خبر داد.

به گزارش فرینا، پیرو برگزاری سلسله جلسات مقابله با بحران کرونا ویروس ، نشستی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و تنی چند از مسئولین در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار و تأسیس آزمایشگاه میکروب شناسی در آینده ای نزدیک در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

اسماعیل زمانی در خصوص این خبر توضیح داد: قرار بر این شد دانشکده علوم پزشکی آبادان با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند اعتبارات لازم جهت تأسیس این آزمایشگاه را هرچه سریع تر تهیه و وارد فاز عملیاتی شویم.

زمانی اظهار داشت:  با راه اندازی این آزمایشگاه روند تشخیص و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا ویروس سرعت خواهد گرفت و همچنین در آینده نیز بعد از گذار از این بحران، آزمایشگاه مذکور برای تشخیص ویروس های احتمالی پیش بینی نشده از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

وی از دیگر نکات مورد بحث در جلسه امروز را تهیه تجهیزات بخش «آی سی یو» و خرید ۵ عدد دستگاه تنفس مصنوعی یا «ونتیلاتور» توسط شرکت جهان آرا عنوان کرد و افزود: ترخیص و ترتیب ورود این دستگاه ها نیز بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از تهیه دستکش و ماسک مورد نیاز پرسنل بیمارستان ها خبر داد و افزود: با تهیه این اقلام امیدواریم کمبودی در سطح بیمارستان های منطقه برای مراقبت از کادر درمانی نداشته باشیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.