در پارک زیست فناوری خلیج فارس منطقه آزاد قشم به تحقق پیوست؛

ساخت دستگاه کمک‌ تنفسی بیماران کرونایی

شرکت راسپینا صنعت قشم مستقر در پارک زیست فناوری خلیج فارس موفق به ساخت دستگاه کمک‌تنفسی برای بیماران نیازمند به تنفس مصنوعی شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل شرکت راسپینا صنعت قشم با اشاره به همکاری های گسترده مدیریت پارک زیست فناوری خلیج فارس بیان داشت: این دستگاه با هدف کمک به درمان بیماران تنفسی طراحی شده و در شرایط بحران کنونی، در اولویت ساخت قرار گرفته تا ضمن کمک به توسعه تجهیزات درمانی داخل کشور، به نجات جان هموطنان درگیر با بیماری کووید 19 که ریه ها را درگیر می کند، کمک کند.
محمود حاجی‌بابایی، افزود: این دستگاه کمک‌تنفسی ضمن برخورداری از قیمت مناسب، وزن کم و پرتابل بودن می تواند با تسریع اکسیژن‌رسانی به ریه، از آسیب به سایر بافت ها جلوگیری کرده و به نجات جان افراد بیانجامد. 
به گفته حاجی‌بابایی، دستگاه مذکور علاوه بر قابلیت مصرف در مراکز بیمارستانی، می تواند در آمبولانس ها، موتورآمبولانس ها و حتی در هنگام حمل و نقل بیمار و در منزل مورد استفاده قرار گیرد. 
مدیرعامل شرکت راسپینا صنعت قشم ادامه داد: این دستگاه یکی از چندین طرحی است که در دستور کار شرکت بود اما باتوجه به وضعیت پیش امده و نیاز مبتلایان به کووید 19 به دستگاهی جهت تنفس مصنوعی، ساخت این دستگاه در کوتاه ترین زمان ممکن عملیاتی شد و در حال حاضر در انتظار دریافت مجوز از سوی وزارت بهداشت برای وارد شدن به مرحله تولید انبوه قرار دارد.
وی ادامه داد: از آنجا که کروناویروس یک بیماری پاندمیک تشخیص داده شده و در حال حاضر تمامی مردم کشور و جهان را درگیر کرده، ساخت این دستگاه یک وظیفه ملی است و تولید ان می تواند به تمامی هموطنان ما در اقصی نقاط کشور کمک کند تا از چنگال مرگ رهایی پیدا کنند.
حاجی بابایی با تشریح عملکرد این دستگاه عنوان داشت: ویروس کرونا با آسیب به بافت ریه، جلوی اکسیژن رسانی به سایر اندام ها و به ویژه مغز را می گیرد و باعث مرگ می شود، اما این دستگاه با تنفس مصنوعی، به ریه اکسیژه رسانی کرده و مانع از مرگ بیمار می شود.
مدیرعامل شرکت راسپینا صنعت قشم از آمادگی این شرکت برای ساخت 2 هزار دستگاه کمک تنفسی در ماه خبر داد و گفت: این دستگاه دارای قابلیت تولید سریع بوده و تمامی قطعات آن در داخل کشور قابل تهیه است و ما آماده تولید ان در منطقه آزاد قشم هستیم.
حاجی بابایی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت و درمان و دریافت مجوز، بتوانیم هرچه زودتر این دستگاه را در شرایط بحرانی کنونی به تولید انبوه برسانیم تا در اختیار مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور قرار گرفته و برای نجات جان هموطنان مورد استفاده قرار گیرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو