در ۱۱ ماهه امسال؛

تجارت فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی ۲۶درصد افزایش یافت

حجم صادرات تجارت دریایی فرآورده نفتی به خارج از کشور با ثبت رشد ۲۶.۷ درصدی، از رقم ۸ میلیون و ۵۶۵ هزار تن فراتر رفت.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص عملکرد ۱۱ ماهه این اداره کل گفت: در این مدت،۷۷ هزار و ۹۱۹ تن فرآورده نفتی ترانزیت شد که رشد ۱۰۰درصدی در این بخش را نشان می‌دهد.
الله‌مراد عفیفی‌پور روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت همچنین ۱۵میلیون و ۵۲۴هزار و۳۵۷ تن فرآورده نفتی با رشد ۲.۴ درصدی، کابوتاژ(کاربری) شد.
عفیفی پور در خصوص تخلیه و بارگیری فرآورده نفتی در بندر شهید رجایی نیز بیان داشت: در این مدت هم‌چنین ۲۴ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۸۰۸ تن فرآورده نفتی با افزایش ۵.۵ درصدی تخلیه و بارگیری شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در خصوص تخلیه و بارگیری کالای‌های غیرنفتی نیز گفت: در این مدت حجمی افزون بر۷۰ میلیون و ۹۶۱ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی جابجا شد که در همسنجی با سال پیش، رشد (۳.۷) درصدی داشته است.
عفیفی پور حجم عملیات جابجایی محموله های تجاری غیر نفتی را ۴۶ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۳۸۳ تن اعلام کرد و گفت: در این مدت حجم صادرات غیرنفتی در این بندر به رقم ۳۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۶۲ تن رسید.
وی هم‌چنین از ترانشیپ ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۶۰۸ تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر منطقه خبر داد که رشد ۲۱ درصدی داشته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان کابوتاژ(کران بری) کالای غیرنفتی در این مدت را افزون بر ۲۴۸ هزار تن اعلام کرد و افزود: علاوه بر این، سه میلیون و ۲۹۸ هزار تن ترانزیت و همچنین هفت میلیون و ۸۸۷ هزار و ۷۹۴ تن از اینگونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد.

ورود ۳۹۰۰ کشتی به بندر و ثبت رشد ۱۶درصدی

عفیفی پور اظهارداشت: از فروردین امسال تا ابتدای اسفند ماه جاری، ۳ هزار و ۹۳۹ فروند شناور در بندرشهید رجایی پهلو گرفت که درهمسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۴درصد افزایش دارد.
به گفته وی، از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، ۳ هزار و ۹۹ فروند مربوط به کشتی های با تناژ بالای هزار تن(رشد ۹.۴ درصدی) و ۸۴۰ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن (رشد ۵۲ درصدی) بوده است.
بندر شهید رجایی با ۴۰ پست اسکله و ۱۸ دستگاه جرثقیل گنتری کرین (دروازه ای) در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
این بندر بزرگترین و مجهزترین بندر کانتینری ایران است که بیش از ۸۰ درصد عملیات کانتینری بنار سراسر کشور را پشتیبانی می‌کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو