معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار در بازدید از روند اجرایی پروژه‌های عمرانی تیس:

اجرای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی‌شده روستای تیس

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: درصدد بهبود و تغییر چهره روستای تاریخی تیس با انجام و اجرای پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی‌شده در قالب کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم.

به گزارش فرینا؛ گرشاسب خزائنی از روند اجرائی پروژه‌های عمرانی در دست اجرای پیکره پنجم سازمان (روستای تیس) ازجمله مرکز جامع سلامت، مدرسه 12 کلاسه، طرح مروج سلامت مدارس و پروژه طرح ساماندهی بنیاد مسکن بازدید بعمل آوردند.

خزائنی اضافه کرد: در هر مرحله از بازدیدهای صورت گرفته مسئولین مربوطه توضیحات مبسوطی را در خصوص کیفیت طراحی، اجرا و کاربری‌های مربوطه ارائه نموده که با توجه به پرسش‌های مطروحه مورد را بازدید قرار می‌دهیم.

وی در بازدید از پروژه‌ها عنوان کرد درصدد بهبود و تغییر چهره روستای تاریخی تیس با انجام برنامه‌های عمرانی پیش‌بینی‌شده در قالب کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم. وی بابیان اینکه در جهت رسیدن به اهداف تعیین‌شده سازمانی گام برمی‌داریم، از توسعه عمرانی و رفاهی و خدمات‌رسانی به مردم روستای تیس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان منطقه آزاد چابهار در مدیریت فعلی نام برد.

 گزارش پیشرفت فیزیکی طرح ساماندهی روستای تیس توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: با توجه به تفاهم‌نامه منعقدشده با بنیاد مسکن استان در جهت ساماندهی و اجرای پروژه‌های عمرانی در روستای تیس بیان داشت این تفاهم‌نامه می‌تواند موجب تعیین تکلیف اراضی روستای تیس که مدت طولانی است بلاتکلیف مانده است شود. بهسازی و بازگشائی معابر، آبرسانی به روستا ازجمله اقداماتی خواهد بود که بنیاد مسکن در قالب این تفاهم‌نامه انجام خواهد داد.

خزائنی اظهار امیدواری کرد: با تسریع در اجرای این پروژه سیما و منظر روستا ازلحاظ نظم دهی به ساخت‌وسازها با صدور پروانه کار از طرف مدیریت شهرسازی سازمان متحول خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون با هرگونه ساخت‌وساز نامتعارف و غیرقانونی در روستا جلوگیری بعمل خواهد آمد و سازمان منطقه آزاد توانسته است با همکاری بنیاد مسکن استان از تصرفات اراضی دولتی و متعلق به سازمان بطور کامل جلوگیری کند.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار در بازدید از دفتر کارگزاری بنیاد مسکن مستقر در روستای تیس افزود هم‌اکنون تعداد 415 پرونده مربوط به اراضی روستای تیس که توسط این دفتر تشکیل‌شده خبر داد که از این مقدار 8 فقره جهت صدور پروانه ساختمان به مدیریت شهرسازی ارسال گردیده که با انتخاب دو دفتر خدمات برون‌سپاری از امکانات بخش خصوصی برای تسریع و صدور پروانه‌های ساختمانی استفاده خواهد شد.
خزائنی اظهار داشت: طرح ویژه روستای تیس در سال 98 توسط سازمان منطقه آزاد تهیه و تصویب گردیده است که بر اساس آن 100 هکتار به محدوده طرح هادی قبلی مصوب سال 89 افزوده‌شده و از طرفی با توجه به تصویب شیوه‌نامه واگذاری املاک و اراضی روستا در جلسه شورای حفاظت از اراضی که با حضور رئیس‌کل دادگستری و دادستان استان سیستان و بلوچستان تصویب گردیده مجری طرح ساماندهی (بنیاد مسکن استان) می‌بایست سرعت بیشتری به روند تعیین تکلیف اراضی و صدور سند مالکیت بدهد تا بتوانیم امکانات لازم را در جهت بهبود سطح رفاه و خدمات‌رسانی برای اهالی روستای تیس فراهم آوریم.

 پروژه احداث مرکز جامع سلامت روستای تیس
 
وی در بازدید از پروژه احداث مرکز جامع سلامت روستای تیس گفت: ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی روستای تیس برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است و اظهار امیدواری کرد با احداث مرکز جامع سلامت شاخص‌های بهداشتی روستا ارتقاءیافته و خدماتی را که شایسته مردم است را به آنان ارائه کنیم. گرشاسب خزائنی گفت پروژه احداث ساختمان مرکز جامع سلامت روستای تیس در مساحت 1200 مترمربع بوده که 534 متر محوطه‌سازی و در دوطبقه و در بازه زمانی 14 ماهه ساخته خواهد شد ایشان اعتبار تخصیص‌یافته برای این پروژه را از طرف سازمان منطقه آزاد چابهار 70 میلیارد ریال اعلام کرد که از بهمن‌ماه 98 شروع‌شده و هم‌اکنون در مرحله آغاز کار و دارای پیشرفت فیزیکی 5 درصد است.

 پروژه مدرسه 12 کلاسه روستای تیس

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص پروژه احداث مدرسه 12 کلاسه بیان داشت این مجموعه به‌صورت مشارکتی فی‌مابین سازمان منطقه آزاد چابهار و نوسازی مدارس استان در حال ساخت است که سازمان منطقه آزاد چابهار تمامی منابع مالی و سهم خود در اجرای پروژه پرداخت کرده است. پروژه مذکور دارای پیشرفت فیزیکی 70 درصد بوده که در مهرماه سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد.
 
 پروژه عمرانی مروج سلامت برای مدارس روستای تیس

خزائنی در بازدید از پروژه عمرانی مروج سلامت که هم‌اکنون در مدارس روستای تیس در حال اجراست گفت: دستشویی‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدارس به‌عنوان مهم‌ترین رکن رعایت بهداشت و پراهمیت‌ترین محور سلامتی دانش آموزان در کشور ما همچنان و پس از سال‌های سال، مشکلات فراوانی دارند به همین خاطر پروژه ساخت و تعمیر سرویس‌های بهداشتی تمامی مدارس روستای تیس، تعمیر و تعبیه آبخوری‌ها در دستور کار گرفته و هم‌اکنون در حال انجام است.

در این بازدید معاون فنی و زیربنایی سازمان با امام‌جمعه روستای تیس، اعضای شورای اسلامی و دهیار و معتمدین روستا دیدار داشته و افزودند: امروزه تأثیر و اهمیت نقش مؤثر مردم و مشارکت آنها درحرکت به سمت توسعه پایدار روستایی بر کسی پوشیده نیست و اگر می‌خواهیم به سمت توسعه‌ای پویا و پایدار در روستا حرکت کنیم مستلزم مشارکت همگانی از طرف مردم روستای تیس خواهیم بود.

خزائنی با تأکید بر کاهش روند مهاجرت افراد از سایر نقاط به روستای تیس باهدف خرید زمین در محدوده منطقه آزاد و روستای تیس عنوان داشت سازمان برای اشتغال ساکنین روستا برنامه‌های مدونی داشته تا با ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری ازجمله ایجاد بازارچه سنتی روستایی و بهسازی اسکله صیادی شرایط بهتری را برای سکونت افراد فراهم آورد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو