مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده؛

توسعه سلامت اجتماعی نیاز جامعه امروز

مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده، توسعه سلامت اجتماعی را نیاز جامعه امروز برای جلوگیری از شیوع بیشتر کروناویروس دانست.

به گزارش فرینا، فرشته سلجوقی با تاکید بر لزوم پذیرش اجتماع به عنوان یک مجموعه معنادار، قابل فهم و بالقوه مفید برای رشد و شکوفایی بیان داشت: سلامت در تعریف کلی سازمان جهانی بهداشت، به رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی گفته می شود، بنابراین سلامت اجتماعی بُعدی از سلامت است که به کیفیت روابط اجتماعی ارتباط دارد.
سلجوقی در توضیح بیشتر اضافه کرد: سلامت اجتماعی در زندگی به معنای داشتن روحیه تعامل در جامعه، توانایی بروز فعالیت ها و نقش های اجتماعی فرد در جامعه، برقراری پیوند با هنجارهای اجتماعی و لازمه سلامت شهروندی است.
به گفته وی، شاخص های سلامت اجتماعی شامل؛ مشارکت فعال در زندگی اجتماعی و پذیرش مسوولیت، شناخت حقوق و وظایف خود به عنوان یک شهروند، شناخت حقوق و وظایف دیگران و احترام به حقوق آن ها، احترام به محیط زیست و تلاش در راه حفظ آن، شناخت فرهنگ و ارزش های اجتماعی و پرهیز از خشونت و داشتن شکیبایی و مدارا با دیگران است.
مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده ادامه داد: در شرایط بحرانی حال حاضر، یکی از مهم ترین وظایف ما توجه بیشتر به مبحث سلامت اجتماعی در جامعه و احترام به حقوق خود و دیگران است. این دیگران به معنای اعضای خانواده، دوستان، همسایه ها، سایر شهروندان و به ویژه کادر بهداشت و درمان کشور است که خالصانه در حال ارایه خدمات خود به بیماران هستند.
سلجوقی افزود: ما با ماندن در خانه و مراقبت از سلامتی خود و اعضای خانواده می توانیم سهم بزرگی در افزایش سطح سلامت اجتماعی و به تبع آن کاهش شیوع بیماری کووید 19 که اکنون به یک بیماری جهانی تبدیل شده، داشته باشیم.
وی از مردم جزیره خواست تا امسال جشن های باستانی مانند چهارشنبه سوری و عید نوروز را بدون برگزاری تجمع های بزرگ و دید و بازدید بگذرانند تا با شکستن زنجیره انتقال، به حقوق خود، خانواده، جامعه و تیم پزشکی کشور احترام گذاشته و به زودی شاهد برگزاری جشنی بزرگتر برای موفقیت در شکست کرونا ویروس باشند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.