مقاوم سازی و بهسازی اسکله های لافت و پهل

مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از مراحل پایانی پروژه مقاوم سازی و بهسازی عرشه اسکله های لافت و پهل با 60 میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش فرینا، حسین ناصری نژاد با اعلام این خبر بیان داشت: این پروژه شامل لایروبی، مقاوم سازی، بهسازی و اصلاح عرشه اسکله های پهل و لافت به عنوان یکی از پرترددترین مبادی ورودی جزیره با هدف تعمیر و نگهداری  و استفاده بهینه از این مسیر ورود، از انتهای سال 1397 آغاز شد.
ناصری نژاد ادامه داد: بخش لایروبی این دواسکله در ابتدای سال 98 به پایان رسید در مرحله دوم بخش مقاوم سازی و بهسازی به صورت هماهنگ آغاز شد تا پهلوگیری شناورهای حامل خودروهای ورودی به جزیره بدون هیچ اشکالی صورت گیرد.
وی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی این دو اسکله و سهم بالای حمل ونقل مسافران ورودی به جزیره گفت: حفظ و نگهداری این اسکله ها به عنوان یک مسوولیت اجتماعی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم تلقی شده و ما در تلاشیم تا با بخشی از درآمد حاصل از این تردد، بهترین خدمات را به استفاده کنندگان به ویژه جامعه جزیره ارایه دهیم.
مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم به نشست های عرشه این دو اسکله که در اثر وقایع طبیعی و جزر و مد دریا اتفاق می افتد، اشاره کرد و افزود: تسهیل در پهلوگیری شناورها، نگهداشت و طول عمر بیشتر عرشه، کاهش آسیب به عرشه در اثر وقایع طبیعی و سایش دریا، ورود و خروج آسان تر خودروها به داخل شناورها و ... از مزایای این مقاوم سازی می باشد.
ناصری نژاد از اتمام این پروژه تا پایان فروردن ماه 99خبر داد و گفت: باتوجه به سیاست های کلان سازمان منطقه آزاد قشم در راستای ارتقای صنعت گردشگری، یکی از گام ها جهت تحقق این خواسته ارتقا سطح خدمات به ساکنان و گردشگران در مبادی ورودی است
مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان عنوان داشت: امیدواریم با پایان روزهای بحرانی بیماری فراگیر کووید 19، شاهد شکوفایی گردشگری و سایر صنایع در این منطقه باشیم.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.