کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر قشم فعال شد

بازرس ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از روند فعالیت بهینه کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر قشم در نخستین بارندگی سال جدید بازدید کرد.

به گزارش فرینا، با آغاز بارش باران، نریمان توکلی جویباری، مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از دو کانال‌ جمع‌آوری آب‌های سطحی چهارراه رسالت تا چهارراه فلسطین و سایت سمن شهر قشم بازدید کرد.
این دو پروژه باهدف ایمن‌سازی محله‌های چابهار و دوحه، در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسیدند و با شروع بارندگی در سال جدید،آب‌های سطحی سرریز شده از شهرک‌های نریمان، الهیه، سام و زال را در مسیر چهارراه رسالت به سمت چهارراه فلسطین و آب های سطحی شهرک‌های سیستان، بوستان و گلستان را از مسیر میدان حافظ به سمت بلوار مشاهیر و مجتمع سیتی سنتر ۲ و درنهایت به دریا منتقل می کنند.
بررسی روند صحیح انتقال در دو سایت مذکور، از اهداف این بازدید بود.
یادآور می شود،با توجه به افزایش میزان بارندگی در کشور و به‌تبع آن در جزیره قشم طی سالیان اخیر و عدم بهره‌مندی این جزیره از زیرساخت‌های مناسب برای مقابله با سیلاب‌های ناشی از آن، از دی ماه امسال و با دستور مستقیم حمیدرضا مومنی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دو طرح کانال‌کشی برای ایمن‌سازی شهر قشم در مقابل سیلاب‌های احتمالی در دست اجرا قرار گرفت و به مناسبت ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.