همبستگی مردم ارمنستان با ایران در مقابله با کرونا

مردم و برخی نهادهای ارمنستان با جمهوری اسلامی ایران در روند مقابله با شیوع کرونا ابراز همبستگی کردند.

به گزارش فرینا به نقل از تارنمای "نیوز" ارمنستان، "هاکوب کاراپتیان" سخنگوی شهرداری ایروان در صفحه شخصی فیس بوک خود از نصب پلاکاردها و بیلبوردهایی با پرچم جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت از ایران در مبارزه با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

وی تصریح کرد که در این پلاکاردها پرچم ایران قرار داده شده و پایین آن به زبان های ارمنی و فارسی نوشته شده: "همه چیز خوب می شود".

کاراپتیان همچنین عنوان کرد نوشته "همه چیز خوب می شود" علاوه بر زبان فارسی به زبان های انگلیسی و ایتالیایی نیز نوشته شده است.

وی تصریح کرد که در این پلاکاردها با کشور ایتالیا نیز در مسیر مقابله با شیوع کرونا ابراز همبستگی شده است.

پیش از این نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در پیام تبریک نوروز به مردم ایران با تبریک فرارسیدن سال نو، نوشت: از خداوند متعال خواستار پیروزی هر چه زودتر ایرانیان در مقابله با ویروس کرونا هستیم.

وی اخیرا در توئیتر نوشت: به مردم دوست ایران و به تمام ملت‌هایی که این عید را جشن می‌گیرند نوروز را تبریک می‌گوییم.

نخست وزیر ارمنستان افزود: از خداوند خواستار پیروزی هر چه زودتر شما در مقابله با ویروس کرونا هستیم. در سال نو برای خانواده‌های شما سلامتی، عشق و مهربانی را آرزومندیم.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

براساس جدیدترین آمارها شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به ۴۲۳ هزار نفر افزایش یافته که نزدیک به ۱۹ هزار فوتی داشته و از شمار مبتلایان بیش از ۱۰۹ هزار نفر بهبود یافته اند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو