سامانه کیا باهدف کنترل موج بازگشت قشموندان طراحی شد

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از طراحی سامانه کیا به منظور کنترل موج بازگشت قشموندان به جزیره قشم و به عنوان نخستین سامانه پایش سفر در کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده با اعلام این مطلب عنوان داشت:این سامانه در راستای پیروی از سیاست‌های کنترل و جلوگیری از انتقال گسترده این بیماری در موج بازگشت به جزیره به دستور مدیرعامل سازمان و برای اولین بار در کشور توسط مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات این مجموعه و بر اساس پروتکل های شبکه بهداشت و درمان طراحی و ایجاد شده است.
شیخ زاده با تاکید بر لزوم حفظ پایداری وضعیت جزیره در شرایط مطلوب و کاهش آمار ابتلا به کروناویروس عنوان داشت: برای اجرای طرح فاصله‌گذاری، قشموندان متقاضی ورود به جزیره قشم  باید در  "سامانه  کیا" به آدرس  "QEA.Qeshm.ir" ثبت نام کرده و پس از غربالگری و ره گیری مجوز ورود به جزیره را دریافت دارند.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ادامه داد: این سامانه با دریافت اطلاعات متقاضیان ورود به جزیره، اطلاعات وسیله نقلیه مورد نظر و اطلاعات مورد نیاز جهت پایش بهداشت و سلامت را دریافت کرده و به منظور جلوگیری از تجمع در مبادی ورودی، اقدام به کنترل و ایجاد امکان برنامه‌ریزی قبلی پیش از حضور متقاضیان نموده و در صورت احراز ابتلا به بیماری، گزارش اپیدمیولوژی کاملی به متخصصان شبکه بهداشت و درمان ارائه می دهد.
به گفته شیخ زاده، این سامانه همچنین بر مبنای پایش اطلاعات یاد شده و شرایط قشموندان متقاضی ورود به جزیره، ظرفیت پذیرش مراکز درمانی و نقاهتگاه های موجود را اعلام کرده و با ارایه مشخصات افراد مبتلا به گروه های بسیج مردمی، امکان اجرای طرح قرنطینه خانگی در کنار غربالگری افراد مشکوک به بیماری را نیز فراهم آورده است.
وی از آمادگی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برای راه اندازی سامانه مذکور در سایر نقاط کشور به ویژه مناطق آزاد خبر داد و افزود: باتوجه به ایام نوروز و سفر هموطنان به سراسر کشور، استفاده از این سامانه می تواند کمک زیادی به جلوگیری از شیوع بیماری کووید 19 کند.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در پایان از قشموندان در سفر خواست تا پیش از ورود به جزیره قشم مجوز لازم را از طریق "سامانه کیا" دریافت نموده و پس از آن به ورودی های قانونی جزیره مراجعه کنند.
گفتنی است، قشموندان می توانند با مراجعه به سامانه QEA.Qeshm.ir و یا تماس با شماره 07635252000 اطلاعات خود را برای دریافت مجوز ورود ثبت کنند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو