مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد:

آمادگی سازمان منطقه آزاد ماکو برای مرمت و احیای بناهای تاریخی پردیسان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد ماکو برای مرمت و احیای بناهای تاریخی پردیسان ماکو خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در این نامه این مهم را با انتقال مالکیت بناهای مذکور به سازمان منطقه آزاد  انجام پذیر دانست.

متن نامه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بدین شرح است:

با سلام .  احتراما، ضمن آرزوی توفیق بیش از پیش برای جنابعالی و همکاران سخت کوشتان در آن وزارتخانه، همانگونه که مستحضر هستید میراث تاریخی- فرهنگی، تبلور فرهنگ و تمدن و دارایی فرهنگ ایرانی و اسلامی است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور، دارای بناهای مختلف دارای ارزش تاریخی است که در حال حاضر به دلیل بی توجهی به حفاظت از آن‌ها در وضعیت تخریب قرار گرفته و این موضوع ضمن اینکه موجبات ارائه تصویر نامطلوب در ذهن شهروندان و گردشگران شده است، موجبات سلب انتفاع معنوی و فرهنگی منطقه از این آثار شده است. با این حال سازمان منطقه آزاد ماکو برای مرمت، احیاء، حفظ و نگهداری این بناهای تاریخی این منطقه بعنوان ثروتهای معنوی و فرهنگی همت گماشته و در تلاش است با حفاظت از این دارایی ها، موجبات انتفاع از ثروت مذکور در منطقه را فراهم آورد.
در این راستا، این سازمان آمادگی خود را برای تحویل گرفتن بناهای در اختیار “صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی” در منطقه آزاد ماکو (شامل: بناهای دارایی، بنای بانک ملی، بنای شیر و خورشید، بنای کلاه فرنگی) را اعلام می دارد. بر این اساس مستدعیست دستور فرمایید در راستای حفاظت از بناهای مذکور در خصوص “تحویل آنها به سازمان منطقه آزاد ماکو به منظور مرمت و حفاظت این آثار با الزامات و استانداردهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ارتقای توان گردشگری منطقه آزاد ماکو” اقدام مقتضی معمول گردد.
مجددا ضمن سپاس از دستور مساعد، مزید توفیقات جنابعالی و همکاران محترم را از درگاه احدیت مسئلت می نمایم.
محمدرضا عبدالرحیمی
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو