نقض حقوق فعالین اقتصادی و شرکت های محدوده منطقه آزاد ارس در اثر تحریم پیگیری می شود

مدیر امور حقوقی و ثبت شرکت سازمان منطقه آزاد ارس گفت: هر یک از فعالین اقتصادی و شرکت های فعال محدوده که بانک های خارجی از ارائه خدمات بانکی به آنها خودداری کرده اند اسناد و مدارک مربوطه را به معاونت اقتصادی تحویل دهند.

به گزارش فرینا، رسول داشاد با تاکید بر لزوم ارائه خدمات بانکی توسط بانک های خارجی به شرکت ها گفت: کلیه شرکت های فعال در محدوده منطقه آزاد ارس که بعد از تاریخ 2/3/98 بانک های خارجی به استناد تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از ارائه خدمات بانکی خودداری کرده اند اسناد و مدارک مربوطه شامل ثبت سفارش با مبدا خارجی، درخواست خرید کالا، توافقنامه خرید از شرکت های خارجی  را به معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری تحویل نمایند.

داشاد افزود: اهم این خدمات بانکی شامل معاملات و واردات دارو و وسایل پزشکی، مواد غذایی و کشاورزی، قطعات یدکی و تجهیزات و خدمات مسافربری است.

وی در پایان گفت: با توجه به طرح دعوی دولت جمهوری اسلامی ایران بر علیه ایالات متحده آمریکا در دیوان بین المللی دادگستری لاهه به دلیل نقض عهدنامه مودت، مدارک و اسناد پس از جمع بندی  جهت بهره برداری به معاونت امور حقوقی رئیس جمهور ارسال می گردد.

شایان ذکر است قبلاً با توجه به پیگیری های بعمل آمده از ناحیه دولت در این خصوص حکم به محکومیت آمریکا صادر گردیده است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو