حفاظت از بهداشت محیطی برای مقابله با ویروس کرونا / زیباسازی سیمای جزیره قشم در نوروز ۹۹

رییس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: این کمیته در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا علاوه بر حفاظت از بهداشت و پاکیزگی شهرها و روستاهای جزیره قشم با توسعه فضای سبز و نصب المان های متنوع، سیما و منظر جزیره قشم را زیباسازی کرده است.

به گزارش فرینا، محرم بهاروند با بیان این مطلب افزود: همه این اقدامات با هدایت رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد و ریاست عالی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم و در قالب مصوبات این ستاد و ستاد بحران کرونای شهرستان انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم ضدعفونی کردن کلیه معابر، میادین، مراکز اداری، تجاری و خدماتی، پارک ها، کمپ پارک ها، مساجد و محلات شهرها و روستاهای جزیره قشم را به صورت مکانیزه  و سنتی از جمله اقدامات این کمیته برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: در این رابطه بیش از 1000سطل زباله نیز در سطح شهر قشم با همکاری نیروی مقاومت بسیج شهرستان ضد عفونی شد.
به گفته وی این کمیته با توزیع افزون بر 200هزار ماسک بهداشتی در بین مراکز عرضه مواد پروتئینی و بخصوص قصابی ها، مرغ فروشی ها و ماهی فروش های قشم با هماهنگی دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان قشم و اداره کل صنعت، معدن و تسهیل تولید منطقه آزاد قشم در مبارزه با شیوع ویروس کرونا سهیم بوده است.
وی تمیزکاری سطح شهر قشم از انواع نخاله های برجای مانده از خاک برداری ها و ساخت و سازها را از دیگر اقدامات کمیته خدمات شهری و روستایی دانست و گفت: راه اندازی نورپردازی پارک جنگلی گلستان، توسعه فضای سبز برای زیباسازی شهر قشم  و تداوم خط کشی معابر شهر به طول افزون بر 30کیلومتر نیز از جمله فعالیت های این کمیته برای زیباسازی سیمای شهر بوده است.
بهاروند به نصب المان های متنوع در میادین شهر قشم  نیز از سوی این کمیته اشاره کرد و گفت: این المان ها که برای زیباسازی سیمای شهر قشم نصب شده است شامل المان پاکبان در میدان ژئوپارک و سه نوع المان دیگر در میادین پلیس، طالقانی و شهید سپهبد سردار شهید سلیمانی قشم است.
رییس کمیته خدمات شهر و روستا ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اشاره به اینکه این کمیته در چهار روز بارندگی در جزیره قشم با تشکیل کمیته بحران به ریاست مهندس مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نقش موثری در کاهش صدمات ناشی از این بارندگی داشته است، رفع اکثر خاموشی ها با همکاری اداره برق شهرستان قشم و ادامه جمع آوری متکدیان و دستفروشان از سطح شهر قشم را از دیگر اقدامات این کمیته خواند.
وی در پایان از همه اعضای این کمیته و همچنین از پاکبانان زحمتکش و همه عوامل فضای سبز که بطور شبانه روزی در حال مواظبت، نظافت و پاکسازی در سطح شهرها و روستاهای جزیره قشم هستند، تقدیر و تشکر کرد.

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.