کارکنان صنوف فرهنگی هنری بیمه بیکاری می گیرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از اختصاص بیمه بیکاری به کارکنان صنوف فرهنگی-هنری که به دلیل شیوع بیماری کروناویروس فعالیت هایشان متوقف شده، خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری با اعلام این مطلب عنوان داشت: لزوم پیشگیری از شیوع این بیماری باعث توقف فعالیت های بسیاری از مردم شده که از جمله آن ها می توان به کارکنان موسسات فرهنگی- هنری، چاپخانه ها، کانون های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه های آزاد هنری و سایر صنوف در این زمینه اشاره کرد.
وی از اختصاص بیمه بیکاری به آن دسته از فعالان فرهنگی- هنری که دارای کد کارگاهی بوده و صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده اند خبر داد و گفت: صنوف دارای کد کارگاهی که کارگاه آن ها تعطیل شده، یا زیر یک سال سوابق بیمه ای در سال 98 دارند، مشمول این بیمه بیکاری می شوند. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در راستای اجرایی شدن ماده 2 و بند ب ماده 6 قانون بیمه بیکاری، این دسته از صنوف 30 روز مهلت دارند تا با مراجعه به  سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir برای بهره مندی از این بیمه ثبت نام کرده و علت بیکاری را حوادث غیرمترقبه اعلام نمایند.
گفتنی است، برابر مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری بوده و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند(مثل بیمه شدگان صندوق هنر)، مشمول این قانون نخواهند بود.

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو