کاهش 96 درصدی ورود از مسیر هوایی قشم

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم از کاهش 96 درصدی ورود قشموندان از مسیر هوایی در دو هفته نخست فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته، به موجب اجرای طرح محدودیت ترددها در ایام شیوع بیماری کروناویروس خبر داد.

به گزارش فرینا، غلامرضا دهقانی زاده با اشاره به آمار ورود مسافران در دو هفته نخست فروردین ماه 1398 عنوان داشت: در سال گذشته ما شاهد ورود 18 هزار و 836 مسافر از طریق مسیرهای هوایی به جزیره بودیم اما امسال باتوجه به محدودیت های اعمال شده به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19، در همین بازه زمانی 613 قشموند وارد جزیره شده اند.
دهقانی زاده با اشاره به راه اندازی "سامانه کیا" برای دریافت مجوز ورود قشموندان گفت: از زمان آغاز به کار این سامانه نیز قشموندان تنها با ارایه مجوز ورود می توانند از این مبدا ورودی وارد جزیره شوند.
سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم ادامه داد: یک هزار و 16 نفر نیز در همین بازه زمانی از طریق فرودگاه بین المللی قشم از جزیره خارج شده اند.
به گفته وی، باتوجه به نظر دولت مبنی بر اختصاص پروازهایی به امارات برای بازگرداندن اتباع ایرانی مقیم این کشور، از آغاز فروردین ماه 99 تاکنون، 495 ایرانی ساکن امارات از طریق فرودگاه بین المللی قشم وارد جزیره شده اند.
سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم افزود: درصدی از این افراد که ساکن قشم هستند پس از پایش سلامت وارد جزیره شده و به مدت یک هفته در قرنطینه به سر خواهند برد. سایر مسافران ورودی  غیر ساکن، پس از غربالگری و پایش های سلامت در فرودگاه بین المللی قشم، مستقیما از طریق بنادر لافت ـ پهل به سرزمین اصلی هدایت می شوند.
دهقانی زاده با آرزوی بازگشت شرایط سلامتی برای همه مردم کشور و جهان اضافه کرد: امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی و حفظ قرنطینه خانگی به زودی به شرایط عادی زندگی بازگردیم و شاهد از سرگیری ورود گردشگران به این جزیره زیبا باشیم.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو