همراهی کیشوندان با جهادگران خط مقدم سلامت

ساکنین جزیره کیش با همدلی، انفاق و فعالیت‌های جهادی ثابت کردند که چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.

جزیره‌ی توریستی کیش به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور و اصلی‌ترین منطقه آزاد تجاری و گردشگری، همانند دیگر شهرهای کشور با سر سپردن به توصیه‌های شورای سلامت، در سکوت و تعطیلی به سر می‌برد؛ اما ساکنین این جزیره مرجانی چنان عمل کردند که کیش هرگز از رونق نیفتد.
اکنون همدلی است که به این جزیره، رونق بخشیده و باعث درخشندگی بیش از پیش مروارید خلیج فارس گشته است. از روزهای آغازین ویروس منحوس کرونا، و وضع و اجرای قوانین محدود و کنترل‌کننده‌ی این بیماری کادر درمان و بهداشتی جزیره زیبای کیش، فداکارانه و جان بر کف، به تلاش شبانه‌روزی برای مبارزه با این بیماری پرداختند و بعضی ده‌ها روز و حدود یک‌ماه به دیدار خانواده و فرزندان خود نیز نرفتند.
مردم مهربان جزیره کیش این جهادگران خط مقدم سلامت را تنها نگذاشتند و ضمن دعای خیر، با خدماتی مثل هدیه کردن بسته‌های خوراکی یا صنایع دستی، و یا دوختن ماسک و همچنین نیروهای انسانی داوطلب، مراتب سپاس خود را به جای آوردند. و باز، بودند افرادی که با انفاق سخاوتمندانه، در تهیه دارو‌های خاص و تامین تجهیزات پیشگیری پابه‌پای درمانگران، جهاد کردند.
این کیشوندان که هم‌نوع‌دوستی را به زیباترین شکل ممکن معنا کردند، در تامین هزینه و مراتب خرید اقلام ضروری؛ از تهیه آنها از شرکت‌های معتبر و تخصصی کشورهای خارجی گرفته تا هماهنگی و تحویل به مقصد که کادر درمانی بودند سر کیسه‌ی جود و وجود را رها کرده و انسانیت و مردانگی را به نمایش گذاشتند.
همان‌طور که انفاق و همدلی‌های انسان‌دوستانه از دستورات اکید و زیبای دینی و اجتماعی ما می‌باشد، قدردانی و تبلیغ شعائر نیز به همان نسبت تکلیف و بر عهده همگان است.
از آغاز اپیدمی کرونا در کشور و به تبع آن وقوع و انتقال این بیماری در جزیره کیش فعالیین و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کیش با تشکیل ستادی ویژه و پا به پای مسئولان وارد صحنه همیاری و اقدام جهت پیشگیری و کنترل و مدیریت اوضاع و همچنین اقدام به تامین و برطرف نمودن نیازهای اولیه بیمارستان و بیماران کرونایی و مرکز به بهداشت و سلامت کیش نمودند.
در همین راستا مدیریت پروژه میکا مال با پرچمداری و تشکیل کارگروه و دریافت لیستی از نیازهای دارویی بیماران کرونایی، با اقدامی موثر و قابل توجه و جمع‌آوری کمک‌های سایر سرمایه‌گذاران داروهای مورد نیازِ حداقل 100 بیمار کرونایی را از کشور آلمان تهیه و در سریع‌ترین زمان ممکن از کانال‌های مختلف وارد کیش کردند.
در راستای این خدمات انسان‌دوستانه، اقدامات دیگری در جهت کمک به کسبه کیش مانند بخشودگی 1 الی 2 ماه اجاره بهای مغازه‌ها برای مستاجرین از جانب موجرین بازارهای مختلف کیش صورت گرفت که مورد توجه سایر مناطق کشور گردید تا جایی که مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور، پیامی در تمجید این اقدامات ارسال نمودند.
جزیره کیش برای پایلوت شدن در فرهنگ کشور بسیار محکم قدم برمی‌دارد.

**منبع: خبرگزاری تسنیم از کیش / مریم اکبرپور

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو