صادرات کالا از منطقه آزاد اروند به ۱.۲ میلیارد دلار رسید

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پارسال مجموع صادرات کالا از این منطقه به رقم بی‌سابقه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش فرینا به نقل از گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، اسماعیل زمانی افزود: پارسال مجموع صادرات کالا از این منطقه به رقم بی‌سابقه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید.

زمانی افزود: بیشتر کالا‌های صادراتی از مناطق دریایی و زمینی منطقه آزاد اروند به کشور‌های عراق، قطر، امارات متحده عربی، چین، هندوستان و عمان صادر شده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد صادرات کالا از منطقه آزاد اروند در صورت بهبود شرایط اقتصادی و ریشه کنی ویروس کرونا به رقم ۱.۵ میلیارد دلار برسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: منطقه آزاد اروند با بهره‌مندی از بنادر خرمشهر، آبادان، مرز بین‌المللی شلمچه و مرز دریایی خرمشهر (اروندرود) ظرفیت بسیار مطلوبی برای توسعه صادرات کالا به خارج و ایجاد اشتغال مولّد دارد.

زمانی در ادامه میزان سرمایه‌گذاری جذب شده در سال گذشته در منطقه آزاد اروند را ۲۰ هزار میلیارد ریال بیان و پیش‌بینی کرد در سال جدید، ۲۵هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند جذب شود.

وی به جذب دو سرمایه‌گذار خارجی در منطقه آزاد اروند در بخش شیمیایی و صنایع "های‌تک" اشاره کرد و افزود: پارسال دو سرمایه‌گذار خارجی در منطقه آزاد اروند در بخش شیمیایی و صنایع "های‌تک" سرمایه گذاری کرده و فعالیت آن‌ها آغاز شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به حمایت منطقه آزاد اروند برای تأمین مواد ضدعفونی کننده، الکل، ماسک و مواد شوینده مورد نیاز برای مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: واحد‌های تولیدی منطقه آزاد اروند به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا علاوه بر رفع نیاز شهر‌های بندری آبادان، خرمشهر و شادگان مازاد تولید را به دیگر استان‌ها ارسال می‌کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.