باهدف افزایش سهم ریلی صورت گرفت:

توسعه حمل و نقل چند وجهی راهبرد مهم بندر شهید رجایی در سال جهش تولید

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، توسعه حمل و نقل چند وجهی و افزایش سهم ریلی را در بندر شهیدرجایی یکی از مهمترین برنامه های کاری در سال جهش تولید عنوان کرد و از انجام عملیات تخلیه (گندم ) از کشتی و انتقال مستقیم آن به واگن قطار به عنوان گامی مهم درجهت تقویت فعالیت های ریلی در این بندر خبرداد.

به گزارش فزینا، "اله مراد عفیفی پور" به برنامه های تدوین شده در راستای تحقق سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور اشاره کرد و اظهارداشت: توسعه حمل و نقل چندوجهی (افزایش سهم ریل در بنادر کشور) به عنوان یک راهبرد درسال جهش تولید، در دستور کار قرارگرفته است .
عفیفی پور با تاکید بر این موضوع که سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال توسعه هرچه بیشتر فعالیت های ریلی در بندر شهیدرجایی و بنادر دیگر است تصریح کرد: براساس هدف گذاری انجام گرفته  تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا بتوانیم سهم قابل توجهی از بار را از طریق ریل به بندر وارد و یا از بندر خارج نماییم . 
وی اضافه کرد: پیش ران تحقق این هدف مشارکت همه دستگاهها، صاحبان کالا و انجام اقدامات مطالعاتی است که ماحصل آن  توسعه هرچه بیشتر حمل ونقل چند وجهی و ارزش آفرینی برای ذینفعان خواهد بود.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به زیرساخته ریلی ایجاد شده در بزرگترین بندر تجاری کشور نیز اشاره ای داشت و گفت: تعمیرات اساسی خطوط ریلی، اصلاحات ترافیکی معابر مشترک جاده با ریل و همچنین ایجاد سیستم زهکشی درخطوط ریلی با هدف جلوگیری از خوردگی و پوسیدگی ریل در خطوط جدید را از مهمترین اقدامات در این حوزه عنوان کرد.
عفیفی پور با اشاره به  انجام بی وقفه تخلیه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی اظهارداشت: فعالیت تخلیه و بارگیری به شکل مستمر و البته با نرم مناسب در حال انجام است و امروز 16 فروردین ماه درحال تخلیه یک فروند کشتی حامل گندم به میزان بیش از 69 هزارتن هستیم که براساس برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عمده بار این کشتی به طور مستقیم در واگن  بارگیری و پس از ارزیابی های گمرکی  از بندر خارج می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: براساس برنامه تا پایان فروردین ماه 5 کشتی دیگر گندم در بندر شهیدرجایی پهلو خواهد گرفت که مقرر گردیده بخش عمده آن از طریق حمل و نقل ریلی  وارد کشور شود.

شایان ذکر است، جلسه  امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران اواخر اسفند ماه سال گذشته در تهران با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، "محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی، "محمد راستاد" مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و "سعید رسولی" مدیرعامل شرکت راه آهن برگزار و سیاست های کلی وزارت راه و شهرسازی در زمینه توسعه حمل و نقل چند وجهی (افزایش سهم ریل در بنادر کشور) مهمترین موضوع این تفاهمنامه بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو