طی سال گذشته صورت گرفت؛

سرمایه گذاری ۴۴۰ میلیارد ریالی در حوزه معادن منطقه آزاد ماکو

مدیر تسهیل، تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو از اشتغال زایی ۲۳۷ نفر در پی سرمایه‌گذاری در حوزه معدن در این منطقه طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا، آرش یوسف زاده در گفت و گو با ایسنا، در تشریح اقدامات این مدیریت در سال گذشته اظهار کرد: طی سال ۹۸ در حوزه معدن، ۴۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که ماحصل آن اشتغالزایی برای ۲۳۷ نفر بود که از ابتدای تاسیس منطقه آزاد ماکو تاکنون ۱۳۰۲.۸۱میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه معدن محقق یافته و منجر به اشتغالزایی ۱۷۸۹ نفر شده است.

یوسف زاده گفت: ۴۸۱ مجوز سرمایه گذاری صنعتی (جواز تاسیس) و ۱۶۶ مجوز بهره برداری صنعتی(پروانه بهره برداری) صادر شد که پیش بینی می شود منجر به اشتغالزایی ۳۰۳۶ نفر شود.

وی ارزش به روز سرمایه گذاری تحقق یافته در منطقه آزاد ماکو در سال گذشته را  ۱۰ هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال و  در بخش خارجی نیز ۱۲۹ میلیون دلار (چین، هند، کانادا، ترکیه) عنوان کرد و گفت: صادرات واحدهای تولیدی تا پایان ۱۲ماهه سال گذشته (۷۵ میلیون دلار) بوده است.

مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰۷ واحد صنعتی در سطح منطقه فعال است، گفت: در حوزه معدن نیز میتوان به صدور یک فقره پروانه بهره برداری و یک فقره گواهی کشف مس با مساحتهای ۵ کیلومتر مربع با ذخیره قطعی یک میلیون تن و با عیار متوسط ۰/۵ درصد اشاره کرد.

یوسف زاده ادامه داد: همچنین ۲ فقره پروانه بهره برداری و یک فقره گواهی کشف ماده معدنی سیلیس با عیار متوسط ۹۵ الی ۹۷ درصد و ذخیره قطعی ۳.۵ میلیون تن صادر شده است.

مدیرتسهیل تولید،‌ صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو از صدور ۱۴ پروانه اکتشاف در سال ۹۸ خبر داد و گفت: ۲۷ فقره پروانه بهره برداری صنعتی و معدنی نیز صادر شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو