ورود برخی واحدهای تولیدی‌ منطقه آزاد چابهار به جبهه مبارزه با کرونا

منطقه آزاد چابهار علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در این روزهای سخت شیوع ویروس کرونا و کمبود شدید ماسک و موادضدعفونی کننده در بازار با تغییر خط تولید برخی کارخانه ها و افزایش نیرو تمام توان خود را برای مقابله با گسترش این ویروس بکار گرفته است.

به گزارش فرینا، منطقه آزادچابهار در یک اقدام جهادی و هدایت و راهبری چند کارخانه تولید عطر و ادکلن را موظف کرد با تغییر خط تولید نسبت به تولید مواد ضدعفونی اقدام کنند و این کار سبب شد تا بخشی از نیازهای شهرستان چابهار به ویژه اماکن پرتردد، ادارات، مغازه ها و معابر عمومی به این مواد تامین شود.

از مشکلات مهم در جنوب سیستان و بلوچستان کمبود امکانات و تجهیزات بهداشتی ودرمانی است که منطقه آزاد با انجام برخی اقدامات بخوبی و به موقع توانست برخی از این کمبودها را جبران کند.

ضدعفونی رایگان و مشارکت در ضدعفونی مدارس، مساجد و اماکن عمومی و پرتردد از روزهای نخست شیوه ویروس کرونا در منطقه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

کاهش پروازها و ترددهای جاده ای، اعمال محدودیت‌ها در رفت وآمد و پای کار بودن مسوولان به ویژه فرمانداری و منطقه آزاد نقش مهمی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان داشته باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۱۸ هزار ماسک N۹۵  وجراحی، ۳۱۴ هزار لیتر محلول ضدعفونی، ۵۰۰ دست لباس مخصوص بیمار، ۱۱۰ دست گان کرونا و ۵۸۰ دست گان پزشکی تحویل هفت مرکز بهداشتی و درمانی جنوب سیستان وبلوچستان شده است.

محمداکبر چاکرزهی افزود: منطقه آزاد چابهار با تمام توان نیرویی و خدماتی برای مقابله با ویروس کرونا در حال تلاش است و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی گفت: ۲ واحد تولیدی مواد بهداشتی و آرایشی با اصلاحات خط تولید هم‌اینک موادشوینده و ضدعفونی کننده برای تامین نیاز بازار و مردم آغاز بکار کرده است.

وی گفت: اجرای طرح تشدید اقدامات بهداشت محیط در سطح منطقه طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان، ایجاد مرکز توزیع و عرضه مستقیم محصولات تولیدی بهداشتی و ضد عفونی برای دسترسی عموم و تنظیم بازار، برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری (در خانه می مانیم) بصورت مجازی با موضوعات فیلم، عکس، طنز، کتابخوانی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهداء جوایز به نفرات برگزیده، تهیه و تولید محتوای اطلاع رسانی از جدیدترین یافته های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و نشر گسترده، تهیه مستند به صورت فیلم های کوتاه با مفهوم رعایت فاصله اجتماعی(فیزیکی)، با همکاری بنیاد خیریه مهبان جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی خیران و تهیه بسته های غذایی برای حمایت از خانواده های آسیب‌پذیر که در این ایام بیکارند، اطلاع رسانی روزانه و هشدارهای بهداشتی از طریق(اینفوگرافی- موشن گرافی، فتونیوز، کلیپ های کوتاه) - تهیه اخبار از عملکردهای مدیریت های مختلف و تکرار آن در چند نوبت توسط رادیو ندای بهار و تبدیل ستاد تسهیلات سفر نوروزی به ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گوشه ای از اقدامات منطقه آزاد چابهار برای مقابله با شیوع کرونا است.

کمک ۲۵ میلیارد ریالی منطقه آزادچابهار به بخش ویژه کرونا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این سازمان ۲۵ میلیارد ر یال برای بخش ویژه کرونا به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس کمک کرده است.

عبدالرحیم کردی اظهار داشت: مراکز تجاری و واحدهای خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تامین سلامت تجار و مردم تا اطلاع بعدی تعطیل شده و اقدامات پیشگیرانه‌ای با اولویت فضاهای عمومی سطح منطقه آزاد انجام شده است.

کردی افزود: تمامی فضاهای عمومی، سرویس‌های بهداشتی، مساجد، اماکن تفریحی، گردشگری و ورزشی، مدارس، شهربازی پلاژ ساحلی تیس و نقاط پرتردد سطح منطقه آزاد چابهار به صورت روزانه سمپاشی و ضدعفونی می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی همایش‌ها، جشنواره‌ها، رویدادهای فرهنگی، ورزشی، هنری و جشن‌ها لغو شده و برای تامین موادضد عفونی مدارس چابهار توسط منطقه آزاد اقدامات خوبی انجام و تمام مدارس با کمک این سازمان ضدعفونی و گندزدایی شده است.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پایگاه غربالگری مسافران در ورودی منطقه آزاد با همکاری شبکه بهداشت و درمان چابهار فعال شده و آمادگی کامل برای هرگونه خدمات رسانی و پیشگیری از ویروس کرونا در سطح این منطقه تا عادی شدن شرایط پیش بینی شده است.

کردی با بیان اینکه اطلاع رسانی گسترده‌ای برای سلامت مردم و پیشگیری از ویروس کرونا در سطح منطقه آزاد بصورت بروشور، بنر، تراکت، تبلیغات محیطی و شبکه‌های اجتماعی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: همراهی و همکاری مادی و معنوی این سازمان برای سلامت مردم با استفاده از تمام ظرفیت‌ها ادامه دارد و در نشست‌های مختلف بر بسیج تمامی امکانات برای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا تاکید شده است.

برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های منطقه آزاد چابهار تعطیل شد

مسئول کمیته روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا منطقه آزاد چابهار نیز گفت: ممنوعیت برپایی کمپ مسافری و چادر در سطح منطقه، لغو تمامی رویدادهای فرهنگی، جشنواره‌ها، اجتماعات و کنسرت‌ها، تعطیلی بازارها و مراکز تجاری منطقه آزاد چابهار، چهار مصوبه نشست ستاد مدیریت بحران این منطقه است.

حسام‌الدین یوسفی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران مشاور و پشتیبان پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ (کرونا) در سازمان منطقه آزاد چابهار به منظور جلوگیری از گسترش بیماری و انجام حمایت‌های درمانی و روانی در منطقه چابهار تشکیل و فعال شده است.

یوسفی برنامه‌های عملیاتی این ستاد را اعمال سیاست‌های کاهش تردد شهری، پیشگیری از گسترش بیماری، واسط درمانی، فرهنگ‌سازی اجتماعی و تهیه و توزیع اقلام بهداشتی ذکر کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در جلسات ستاد مدیریت بحران این منطقه آزاد بر اقدامات پیشگیرانه و استمرار آنها تا شکست این ویروس و عادی شدن شرایط فعلی تأکید شده است و روزانه اماکن، بازارها و خیابان ها، معابر عمومی پیکره مسکونی، روستای تیس، فضای پارک ها و سطح معابر منطقه، پمپ بنزین، بهداری و داروخانه روستای تیس به منظور مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا توسط نیروهای زحمتکش واحد آتشنشانی و خدمات ایمنی سازمان منطقه آزاد چابهار ضدعفونی و گندزدایی می شود.

یوسفی گفت: در این نشستها هفت مصوبه به تصویب این ستاد رسیده که از مهم‌ترین آن‌ها مه پاشی پیکره مسکونی، تجاری، اداری و سایر اماکن برحسب نیاز هر هشت ساعت یک‌بار به مدت سه روز، اطلاع‌رسانی به شهروندان محدوده منطقه آزاد چابهار توسط خودروهای آتش‌نشانی، حراست، مساجد و کانون فرهنگی با استفاده از بلندگوهای ثابت و سیار درخصوص خارج نشدن از منزل به‌جز در موارد ضروری و اعلام شماره تماس، مشاوره به سؤالات شهروندان محدوده منطقه آزاد در زمینه بیماری کرونا است.

وی اضافه کرد: شماره تلفن ۰۵۴۳۵۳۱۲۲۴۴ ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد چابهار به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی است.

مسئول کمیته روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا منطقه آزاد چابهار گفت: خط تولید ماسک با همکاری سازمان منطقه آزاد چابهار و موسسه مردم‌نهاد طلوع بی‌نشان‌ها آغاز شده و تولیدات در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

یوسفی افزود: ضد عفونی و گندزدایی جایگاه های عرضه سوخت سطح شهر به منظور مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا توسط نیروهای زحمتکش واحد آتشنشانی و خدمات ایمنی سازمان منطقه آزاد چابهار در حال انجام است و تا عادی شدن شرایط ادامه دارد.

۳۰۰ نفر از صاحبان واحدهای تجاری منطقه آزادچابهار اجاره بهای خود را بخشیدند

دبیر اتاق بازرگانی و صنایع منطقه آزاد چابهار گفت: بیش‌از ۳۰۰ نفر از صاحبان واحدهای مراکز تجاری این منطقه به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مغازه‌ها اجاره‌بهای خودشان را تا پایان این تعطیلات بخشیدند.

محمدصادق مبرهن در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در منطقه و تعطیلی مراکز تجاری و عدم فروش در صنوف مختلف ممکن است این تعداد افزایش یابد.

مبرهن افزود: هماهنگی با سازمان منطقه آزاد چابهار در تمامی موارد به ویژه اجرای درخواست مدیرعامل سازمان مبنی بر تعطیلی مراکز تجاری و خدماتی منطقه و جلوگیری از ایجاد هر گونه تجمع و اجتماع خطرزا از دیگر اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

دبیر اتاق بازرگانی و صنایع منطقه آزاد چابهار گفت: ارسال نامه و درخواست مکتوب به مدیرعامل سازمان در خصوص ارائه تسهیلات، تخفیفات و معافیت‌های مرتبط با ایام تعطیلی از طرف سازمان و موافقت با بخشی از درخواست‌ها و ابلاغ آن به واحدهای سازمانی از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی است.

وی بیان کرد: مذاکره با بانک رسالت برای پرداخت تسهیلات با نرخ صفر درصد برای تامین حقوق اسفند ٩٨ کارکنان موسسه‌ها و مالکان مراکز تجاری و دریافت تسهیلات در کمتر از ٢ روز توسط چهار موسسه انجام شد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.