تاکید شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بر تداوم مبارزه با شیوع ویروس کرونا

کمیته شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مقرر کرد افزون بر هزینه هایی که تاکنون انجام شده، در صورت نیاز به افزایش بودجه، شورای راهبردی صنعت پتروشیمی بودجه بیشتری برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص خواهد داد.

به گزارش فرینا، چهارمین جلسه کمیته شرایط اضطراری این منطقه در سال جاری، با حضور مدیران عامل شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه و فرماندار بندرماهشهر برگزار شد.
فرماندار شهرستان بندرماهشهر ضمن حضور در این جلسه، گفت: سیل فروردین ماه سال 98، در ماهشهر نیامد؛ اما هر کجا که نیاز به کمک بود شهرستان ماهشهر به عنوان معین وارد شد و خدمات شایانی را ارائه کرد. این شهرستان با کمک تمامی ارکان خود علی الخصوص صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر ، فعالترین شهرستان در بحران سیل بود.
وی، درگیری با کرونا را سخت ترین این بحران ها دانست و گفت: در بحرانهای دیگر، هدف و موضوع مشخص بود، اما در کرونا ما با یک ویروس طرف هستیم که نمی‌شود آنرا دید، ویژگیها و اثرات و رفتار آن ناشناخته و بسیار فراگیر است.
بیرانوند تصریح کرد: از روز اول مبارزه با کرونا بر دو موضوع تاکید داشتیم؛ اول اینکه زنجیره ی ابتلا را یافته و کنترل کنیم و دیگر هدف ما، کاهش تعداد فوت شدگان و محافظت از جان انسانها بود.
وی اعلام کرد: درصد فوتیها به مبتلایان در ماهشهر، از کل شهرهای استان کمتر است. طی سه روز گذشته در شهرستان بندرماهشهر آمار مبتلایان، صفر بوده اما این به آن معنی نیست که خطر رفع شده؛ بلکه باید دقت داشت که کار را رها نکنیم چرا که این ویروس ناشناخته ممکن است به طرق مختلف موج جدیدی از ابتلا را بدنبال داشته باشد.
فرماندار شهرستان بندرماهشهر، تشریح کرد: ماهشهر، پس از اهواز، بیشترین تردد روزانه افراد را با بیرون شهرستان دارد، شهرستان ما یکی از مراکز مهم ترانزیت کشور است، از این جهت، شرایط ماهشهر با هیچ شهرستانی قابل مقایسه نیست؛ اما به لطف خدا و کمک مجموعه ی ارگانها، خصوصا صنایع پتروشیمی، این اپیدمی از کنترل خارج نشده و تاکنون روند خوبی داشته ایم.
وی گفت: تا آخر فروردین ماه، فاصله گذاری اجتماعی را ادامه می‌دهیم. از مجموعه ی صنعت پتروشیمی که کمک های شایانی در ارائه خدمات به شهرستان داشته است صمیمانه تشکر می‌کنم. علاوه بر صنعت، مجموعه های سپاه و بسیح هم با تمام امکانات و با کمترین توقع، پای کار آمدند که جای تقدیر دارد.
در ادامه جلسه شرایط اضطراری منطقه، مقرر شد، علاوه بر هزینه هایی که تاکنون انجام شده، در صورت نیاز به افزایش بودجه، شورای راهبردی صنعت پتروشیمی بودجه بیشتری برای مبارزه با این ویروس اختصاص خواهد داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو