حرکت قشم در مسیر توسعه سال جهش تولید

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با وجود مشکلات پیش رو از جمله شیوع ویروس کرونا، با قدرت در مسیر توسعه و اجرای بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید تلاش خواهیم کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در اولین جلسه شورای برنامه ریزی این سازمان افزود: بروز بحران شیوع ویروس کرونا در کشور گرچه برای بسیاری از طرح ها و برنامه های توسعه دولت و منطقه آزاد قشم موانع جدی ایجاد کرده، معتقدیم می‌توانم با شکست این ویروس و همکاری مردم خونگرم جزیره چرخه توسعه را با برنامه های منسجم پیش بگیریم.

مومنی با تشریح پیامدهای احتمالی وقوع بحران کرونا در بودجه سال 99 کشور گفت: تنش در حوزه های اقتصادی و اجتماعی با توجه به رکود و توقف تولید و تجارت در انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری دور از انتظار نیست و در هر شرایط وظیفه داریم با برنامه ریزی، دوران پساکرونا را مدیریت کرده و با ایجاد فرصت های اساسی برای سرمایه گذاران، تجار اقتصادی و گردشگری به چرخه اقتصاد کشور و جزیره کمک کنیم.

وی برای تداوم کار و فعالیت مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم در سال 99 نکاتی را متذکر شد و افزود: مهمترین موضوعی که همه ما به عنوان اصل اساسی و چراغ راه در آغاز سال جدید باید به آن توجه کنیم، رعایت قاطع نظم و انضباط در کار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزایش کیفیت امور را یکی دیگر از نکات مورد نظر خود برای شروع فعالیت ها در سال جدید خواند و تاکید کرد: همه واحدهای سازمانی به کار خود به عنوان تولید یک محصول نگاه کنند، به این معنی که کیفیت کار یک مدیریت به مانند کیفیت محصول یک کارخانه تولیدی باید نمود پیدا کند.

مومنی افزایش کیفیت کارها در این سازمان را منوط به ارتقاء کیفیت کارکنان دانست و یادآور شد: این موارد زمانی در افزایش کیفیت کار نتیجه دارد که همه با مسئولیت پذیری در این شرایط سخت از هرگونه مسامحه، اهمال و سهل انگاری نسبت به وظایف شان بپرهیزند و نسبت به تخلفات در محیط کاری حساس باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در یادآوری نکته بعدی تصریح کرد: اعضای خانواده سازمان موظف هستند در برخورد با ارباب رجوع در نهایت دقت و احترام رفتار و نسبت به انجام امور آنان در اسرع وقت در جهت رعایت شأن و منزلت اقدام کنند.

مومنی مکانیزه شدن سیستم اداری و مکاتبات سازمان را که در شش ماه آینده کامل خواهد شد عاملی مهم در شفافیت امور و رعایت حقوق ارباب رجوع دانست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اجرای پروژه های عمرانی در جزیره را از دیگر برنامه های مهم سال جدید برشمرد و گفت: عمران و آبادانی حال و هوای جزیره را خوب می کند و وظیفه مسئولین است تا در کنار مسایل سخت افزاری به تقویت روحیه قشموندان در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا توجه کنیم.

مومنی با تاکید ویژه به مسئولین معاونت عمرانی در خصوص ۱۸پروژه اساسی قشم افزود: با جدیت وظیفه اجرای این پروژه ها را با هدف تحول جزیره در سال ۹۹ پیش بگیرند.

براساس این گزارش، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه با ارایه گزارشی مبسوط وضعیت بودجه سال ۹۹ کل کشور و سازمان منطقه آزاد قشم را از طریق جدول و نمودار تحلیل و تبیین کرد.
عابدین سعادت فر با بررسی بخش های مختلف این دو بودجه و مقایسه آن با یکدیگر اعلام کرد: در بسیاری از بخش ها، بودجه سازمان نسبت به بودجه کل کشور از وضعیت بهتری برخوردار است.
سعادت فر در این گزارش بودجه سال ۹۹ سازمان منطقه آزاد قشم را در چهار سناریو خوش بینانه، واقع گرایانه، بدبینانه و ویژه مورد بررسی قرار داد و با تشریح خصوصیات هرکدام از این سناریوها، پیش بینی های خود را از نتایج اجرای هرکدام از آنها مطرح کرد.

در ادامه این جلسه، برخی از معاونان و مدیران سازمان نیز نقطه نظرهای خود را در خصوص این گزارش بیان کردند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو