وحدت بین دستگاهی نقشه راه موفقیت قشم در کنترل بیماری کووید 19

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم بر وحدت بین دستگاه های اجرایی جزیره به عنوان نقشه راه موفقیت قشم در کنترل بیماری کووید 19 تاکید کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا بهزادی، در نشست مشترک رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رییس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان هرمزگان که صبح امروز در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، با برشمردن اقدامات عملیاتی و اجرایی منطقه آزاد قشم گفت: با اقدام به موقع مهندس مومنی و برگزاری ستاد بحران با محوریت جلوگیری از گسترش بیماری کووید 19 و دستور ایشان مبنی بر بسیج همه دستگاه ها برای همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، توانستیم شرایط بحرانی را به شرایط پایدار تبدیل کنیم.
بهزادی با برشمردن خدمات سخت افزاری و نرم افزاری منطقه آزاد قشم در مدت شیوع کروناویروس ادامه داد:  اختصاص بیش از ۲۰ میلیارد ریال از بودجه سازمان برای تامین نیازهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان باهدف کمک به تجهیز فضاهای درمانی و تامین بهداشت عمومی جزیره شامل؛ ۴۰۰ هزار ماسک، 3 دستگاه ونتیلاتور، 6 دستگاه ساکشن، 40 دستگاه اکسیژن و ... همچنین کمک به ارتقا  و تجهیز فضاهای درمانی بخش هایی از این خدمات است.
به گفته وی، ارتقا زیرساخت بیمارستان خلیج فارس روستای جی جیان برای پذیرش بیماران دیالیزی با هدف آزادسازی ظرفیت پذیرش بیمارستان پیامبر اعظم(ص) برای بیماران کرونایی، افزایش ظرفیت تخت های تنها بیمارستان شهر قشم و تجهیز و آماده سازی کلینیک خلیج فارس شهر قشم همچنین اختصاص دو فضای استاندارد هتلینگ به عنوان نقاهتگاه برای پذیرش بیماران احتمالی نیز تلاش های دیگر منطقه آزاد قشم با دستور مستقیم و ویژه مدیرعامل این سازمان جهت افزایش ایمنی و سلامت ساکنان بوده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم افزود: طراحی سامانه کیا به منظور کنترل بهتر بر ورود قشموندان در سفر و همچنین طراحی سامانه ای برای ثبت نام داوطلبان متقاضی کمک به کادر درمانی و بهداشتی شهرستان بخش نرم افزاری خدمات این منطقه به ما می باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در پایان با اشاره به تعداد ۲۳۴ تست انجام شده و گزارش ۲۸ مورد مثبت در قشم از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 در کشور، عنوان داشت: نداشتن هیچ آمار فوتی ناشی از کروناویروس یکی از افتخارات ما در جزیره است که نتیجه تلاش ها و تعاملات بین دستگاهی به رهبری سازمان منطقه آزاد قشم می باشد.
گفتنی است، در جلسه، حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دكتر حسين فرشيدي رییس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان، دكترعبدالله غريب زاده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي استان هرمزگان، حمیدرضا بهزادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، احسان دبیری، مدیر بیمارستان پیامبر اعظم(ص) به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو