مرکز نفس منطقه آزاد اروند یکی از مجهزترین نقاهتگاه های بیماران کوئید19 کشور

مدیربهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مرکز نفس واقع در محل اردوگاه میثاق، یکی از مجهزترین نقاهتگاه های بیماران کوئید19 کشور است.

به گزارش فرینا، سید مهدی موسوی در بازدید از نقاهتگاه اردوگاه میثاق که با حضور مدیر حوزه مدیرعامل و مدیر روابط عمومی این سازمان انجام شد، خاطرنشان کرد: نقاهتگاه مرکزی میثاق که دانشکده علوم پزشکی، سازمان منطقه آزاد اروند، سپاه آبادان و خرمشهر و ستاد راهیان نور بانیان آن بودند، یکی از بزرگ ترین، مجهزترین و بهترین نقاهتگاه های کشور است که در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار گرفته.

موسوی افزود: این اولین ارودگاه در محدوده منطقه آزاد اروند برای بیماران مبتلا به کرونا ویروس است که در صورت نیاز دانشکده علوم پزشکی به مکان دیگر، اردوگاه شهید باکری نیز جهت استفاده لازم در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

مدیربهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند تأسیس این نقاهتگاه را بر اساس نیاز دانشکده علوم پزشکی آبادان و با توجه به پروتکلی که در وزرات بهداشت مطرح و همچنین در راستای مصوبات شورای تأمین منطقه آزاد دانست و گفت: در این نقاهتگاه که به اسم مرکز نفس و مراقبت از بیماران حاد تنفسی نام گذاری شده، بیمارانی که در بیمارستان طالقانی بستری هستند بعد از ترخیص اولیه برای گذراندن دوره نقاهت به این مرکز ارجاع داده می شوند تا از انتقال ویروس و عوارض ناشی از آن به خانواده این افراد جلوگیری شود که بی شک با این اقدام ، شیوع بیشتر بیماری و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

موسوی اظهار داشت: همانگونه که مردم اطلاع دارند، سازمان منطقه آزاد اروند از ابتدای شیوع این بیماری با تشکیل جلسات و پیگیری های مستمر در کنار دانشکده علوم پزشکی آبادان در بحث پیشگیری و درمان، حضور همیشگی داشته است.

مدیربهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص اقدامات انجام شده توسط این سازمان از ابتدای شیوع کرونا ویروس، توضیح داد: کوتاه اشاره کنم از جمله کارهای انجام شده توسط این سازمان، تهیه تجهیزات محافظت شخصی کادر درمانی، تجهیز آزمایشگاه ویروس شناسی و بهره برداری از آن طی ده روز آینده برای شناسایی سریع تر بیماران بوده که در کنار ضدعفونی معابر عمومی و  برگزاری جلسات ستاد کرونا، از مهم ترین اقدامات انجام شده تا کنون بوده است.

مدیراجرایی مرکز نفس نیز در ادامه صحبت های مدیربهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند و در خصوص نوع مراقبت هایی که از بیماران این مرکز می شود، گفت: مرکز نفس طراحی شده برای بیمارانی که دوره حاد وعلامت دار آنها در بیمارستان طی شده  و برای ادامه درمان و آن مدت زمان لازمی که می بایست تا ۱۴روز سپری کنند را بعد از ترخیص از بیمارستان، در این نقاهتگاه سپری کنند.

نوراله طاهری خاطرنشان کرد: این مرکز توسط هیات علمی دانشگاه پرستاری و دانشجویان ترم آخر پرستاری مدیریت می شود که هدف اصلی از ایجاد چنین مکانی، کمک به کادر پزشکی بیمارستان ها و کم کردن فشار کاری زیادی که آنها متحمل می شوند بوده است.

طاهری از امکانات مطلوب این مرکز و رسیدگی کامل به بیماران  خبر داد و اذعان داشت:  در مرکز نفس تمام امکانات رفاهی برای بیماران نظیر حمام، تلویزیون، وای فای، خدمات گرمایشی و سرمایشی، خوراک و دیگر امکاناتی که لازم دارند بصورت کاملا رایگان ارائه می شود.

مدیراجرایی  این مرکز، خاطرنشان کرد: داروهایی که برای بیماران تجویز شده بصورت رایگان از بیمارستان در اختیارشان قرار می گیرد و سر ساعت مقرر به آنها داده می شود، همچنین هر ۲ ساعت یک بار توسط پرستار مرکز، علائم حیاتی آنها کنترل می شود تا اگر نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشند انجام گیرد و یا در صورت مشکل حاد، مجددا به بیمارستان ارجاع داده شوند.

طاهری ضمن تشکر از دست اندرکارن راه اندازی این مرکز، گفت: یک تشکر ویژه از سازمان منطقه آزاد اروند که از سال های قبل تمام قد در کنار دانشکده علوم پزشکی آبادان بوده دارم و تقاضا می کنم همچون گذشته که کمک های بسیاری نموده برای هرچه بهتر شدن این مرکز  نیز اقدام کند، تا بتوانیم خدماتی در حد عالی به بیماران ارائه دهیم.

شایان ذکر است مرکز نفس(مرکز مراقبت از بیماران حاد تنفسی) با ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر در دو شیفت صبح و عصر در محل اردوگاه میثاق واقع در آبادان ـ کوی ولیعصر(عج) بلوار میثاق آماده ارائه خدمت به بیماران است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو