مومنی:

اهمیت همگرایی برای جهش اقتصادی جزیره قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت همگرایی برای جهش تولید در سال جدید و همکاری فعالان اقتصادی درگهان با این سازمان گفت: شیوع ویروس کرونا به ما آموخت چگونه با همدیگر و در کنار هم کار کنیم.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در جمع فعالان اقتصادی و صاحبان و مدیران مجتمع های تجاری درگهان افزود: کار کردن در شرایط عادی هنر نیست بلکه مهم این است که در شرایط ویژه مانند آنچه این روزها دنیا با آن مواجه می باشد یاد بگیریم که با یکدیگر همکاری و فعالیت کنیم.
مومنی با اشاره به اینکه بحران شیوع ویروس کرونا بی شباهت به یک بلای الهی نیست، تصریح کرد: اگر انتظار داریم خداوند در این شرایط نگاه ویژه ای به ما را داشته باشد باید خود ما در این مسیر پیشگام باشیم و رعایت موقعیت همدیگر را داشته باشیم.
به گفته وی، وجود کرونا موجب بهم خوردن تمام مناسبات معمول دنیا شد و در این شرایط برد و باخت برای هیچ کس و در هیچ عرصه ای قابل تصور نیست.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به نحوه ارائه خدمات سازمان منطقه آزاد قشم با بحران شیوع کرونا، این اقدامات را نمونه ای بارز از همبستگی، همیاری، همکاری و کنار هم بودن در مواقع بحرانی خواند و گفت: بطور قطع ما اگر در این بحران همه دستگاه ها همراه و یاور شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نبودیم به طور حتم نتیجه درخشان فعلی را کسب نمی کردیم.
مومنی با سپاس از اقشار مختلف جزیره قشم که در نهایت صبوری و متانت با ستاد مقابله با کرونای قشم و سربازان خط مقدم این جبهه یعنی پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمانی همکاری کردند، بر نقش موثر فعالان اقتصادی جزیره، بخصوص فعالان این حوزه از شهر تجاری درگهان در این مدت و دوران پسا کرونا تاکید کرد و گفت: همه فعالان اقتصادی این شهر پیشنهادات خود را براساس شرایط پیش آمده با هدف برنامه ریزی آغاز فعالیت های خود مطرح کنند تا براساس قوانین و مقررات نسبت به اجرایی شدن آن تصمیم سازی شود. 
وی ماه مبارک رمضان و پس از آن شروع فصل تابستان را فرصتی برای شروع تدریجی فعالیت های بازار و مجتمع های تجاری در قشم و درگهان دانست و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط، این دو‌ مناسبت می تواند جایگزینی تعطیلات از دست رفته نوروز برای فعالان اقتصادی جزیره باشد. 
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه از تسهیلات بانکی، مسایل تامین اجتماعی و مالیات به عنوان مهم ترین مسایل کلیدی فعالان اقتصادی قشم و درگهان در دوران پسا کرونا نام برد و با تاکید بر اهمیت همکاری بانک ها با فعالان اقتصادی در این دو شهر، تصریح کرد: با شعبی که با فعالان اقتصادی شهرهای قشم و درگهان همکاری لازم و کافی نداشته باشند،  براساس قانون برخورد خواهد شد.  
شایان ذکر است؛ مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست، آمار و ارقام مجموعه خدمات و فعالیت های این سازمان در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا را برشمرد و دو تن از فعالان اقتصادی و نمایندگان مجتمع های تجاری درگهان نیز پیشنهادات و خواسته های خودشان را درخصوص بخشودگی و تخفیف عوارض، مالیات و تسهیلات بانکی مطرح کردند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو