چین محموله درمانی به ژئوپارک جهانی قشم ارسال کرد

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از ارسال محموله درمانی برای مقابله با کروناویروس از سوی ژئوپارک جهانی دونهوانگ چین به ژئوپارک جهانی قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی با اعلام این خبر اظهار داشت: این محموله شامل دستگاه‌های نبولایزر، ماسک‌های دائمی جدید و داروهای ویژه از طرف جامعه محلی ژئوپارک جهانی دونهوانگ چین به جامعه محلی ژئوپارک جهانی قشم اهدا و ارسال شده است. 
امری کاظمی که به عنوان ارزیاب ژئوپارک های جهانی یونسکو تابستان گذشته به کشور چین سفر کرده، در توضیح بیشتر عنوان داشت:  در خلال این ماموریت که با ایجاد تعملات و ارتباطات موفقی با مسوولان و مردم محلی ژئوپارک دونهوانگ همراه بود، در جلسات متعددی ظرفیت های ژئوپارک جهانی قشم و جاذبه های آن مورد معرفی قرار گرفت که با استقبال آن ها برای سفر به قشم همراه بود.
به گفته امری کاظمی، این سفر با عقد تفاهم نامه بین مدیران دو ژئوپارک جهانی همراه بود که  بر همکاری‌های دوجانبه مختلفی تاکید داشت.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم، فلسفه شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو را که قشم نیز عضوی از آن است،‌ همکاری، تبادل تجربیات، کمک های فنی و کارشناسی و تقویت تمامی اعضای این شبکه اعلام کرد و گفت: ارسال این کمک مردمی از سوی ژئوپارک دونهوانگ چین، یک حرکت ارزشمند شبکه ای محسوب شده  و با توجه به تجربه موفق چین در مهار ویروس کرونا، اقلام اهدایی این ژئوپارک می تواند کمک ارزشمندی به مردم جزیره در مقابله با این بحران جهانی به شمار رود.  
گفتنی است، ژئوپارک جهانی دونهوانگ چین در نزدیکی مرز مغولستان قرار داشته و چشم اندازهای بیابانی و فرسایشی مشابه ژئوپارک جهانی قشم دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو