تاکید اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر غیر منطقی بودن تحریم های امریکا علیه ایران

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در تماسی تلفنی با اندری اسلپنیکوف وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیایی گفتگو نمود.

به گزارش فرینا به نقل از بخش رسانه ای سفارت ج.ا.ایران - مسکو؛ سفیر ایران در این تماس ضمن تاکید بر جدیت ایران در اجرای مفاد موافقتنامه میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیایی، خواستار بهره برداری بیشتر از ظرفیت های موجود برای توسعه تجارت بین ایران و این اتحادیه گردید.

جلالی همچنین از تشکیل گروه کاری به ریاست وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران که رییس ایرانی کمیسیون مشترک ایران و روسیه بمنظور تداوم رایزنیها با رییس و وزرای کمیسیون اقتصادی اوراسیا استقبال و آنرا قدمی اساسی دانست.

اندری اسلپنیکوف نیز در این تماس ضمن حمایت از موضع جمهوری اسلامی ایران در غیر منطقی خواندن تحریمهای آمریکا بخصوص در شرایط مبارزه جهانی با ویروس کرونا، اظهار داشت که این اتحادیه از اقدامات ایران در مبارزه با کرونا حمایت کرده و آماده است نیازهای ایران در این مسیر را  به اطلاع کشورهای عضو برساند.

وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیایی همچنین با اشاره به افزایش خوب حجم تبادلات بین ایران و اعضای این اتحادیه پس از اجرایی شدن موافقتنامه میان ایران و اتحادیه، این مهم را نوید دهنده توسعه هر چه بیشتر روابط ایران با همسایگان و کل منطقه، دانست. وی همچنین بر حمایت همه جانبه اتحادیه اقتصادی اوراسیا از همکاری های اتاق های بازرگانی ایران و کشورهای عضو اتحادیه تاکید نمود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو