با انجام مهندسی معکوس تولید ازن ژنراتور در منطقه آزاد انزلی

بی نیازی از واردات، امکان صادرات و ابزاری برای ضدعفونی کردن محیط

"هلدینگ پارس آب کاسپین" با سرمایه گذاری در شهرک صنعتی ناحیه دو این منطقه اقدام به ایجاد "شرکت راش کیان کاسپین منطقه آزاد انزلی" نموده و در زمینه طراحی و تولید تولید دستگاه ازن ژنراتور از طریق اجرای مهندسی معکوس مشغول به فعالیت می باشد که نه تنها مانع خروج ارز از کشور شده، بلکه با گام برداشتن در مسیر صادرات، و باعنایت به کارکرد ضدعفونی‌کننده قوی این دستگاه ها، در دوران شیوع کرونا، محصولات تولیدی این واحد، به عنوان یکی از ابزارهای مهم ضدعفونی کردن محیط، از قابلیت ایفای نقش برخوردار است.

به گزارش فرینا، سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از شرکت های نوآور و صادرات محور، با اجرای بسته‌های حمایتی و تشویقی اقدام به حمایت از شرکت هایی که با تولیدات خود، کشور را از واردات بی نیاز می کنند پرداخته و شرکت مزبور یکی از این نمونه‌های موفق است.

مدیرعامل "هلدینگ پارس آب کاسپین" با بیان اینکه طراحی مهندسی و تولید دستگاه ازن ژنراتور با تکیه بر توانمندی های علمی نیروهای بومی و براساسِ استاندارهای جهانی صورت گرفته، اظهار داشت: محصولات تولیدی این کارخانه مشتمل بر دستگاه های ازن ژنراتور، تصفیه آب و هوای خانگی، و صنعتی است که با نشان تجاری"R. K. C" به بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه می شود و در عین حال موفق به اخذ تأییدیه از یکی از شرکت های مطرح اروپایی برای محصولات تولیدی خود شده است.

 علی شگفت با اشاره به اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت ISO  9001 و ISO 14001 از سوی واحد تولیدی متبوع خود، اضافه کرد: این مجموعه در حال حاضر توانایی‌ تولید دستگاه های فوق را در تعداد و ظرفیت های تولیدی مورد نیاز بازار مصرف را دارا بوده و قابلیت افزایش این میزان تا دو برابر تعداد موجود نیز وجود دارد.

رئیس هیأت مدیره شرکت راش کیان کاسپین منطقه آزاد انزلی، افزود: از زمان شروع به فعالیت، با اجرای مهندسی معکوس در زمینه طراحی و ساخت قطعات لازم برای ساخت اجزای مختلف این دستگاه به موفقیت های خوبی دست یافته ایم، به نحوی که علی رغم تحریم ها،هیچ نیازی به مواد اولیه و تأمین قطعات از خارج کشور در این واحد وجود ندارد و به عبارتی در تولید این محصول به خودکفایی صد در صد رسیده ایم.

وی با بیان اینکه تا پیش از این دستگاه های ازن ژنراتور از کشورهای اروپایی و چین وارد کشور می شد و این در حالی است که محصول تولیدی این شرکت با هزینه یک سوم نمونه خارجی و با استانداردهای بین المللی تولید می شود، اضافه کرد: این واحد تولیدی موفق به تجهیز چندین واحد تولیدی تولید کننده ماسک و لباس بیمارستانی درسطح منطقه به این دستگاه ها جهت ضد عفونی محیط شده و هم اکنون ماسک ها و لباس های بیمارستانی تولید شده در منطقه آزاد انزلی توسط دستگاه های ازن ژنراتور در محیط های استریل ضدعفونی، و سپس به مشتریان تحویل می گردد.

این تولید کننده بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی،با اشاره به ویژگی ضد عفونی و گند زدایی گاز ازن در محیط های بسته که در مورد مقابله با ویروس کرونا به عنوان یکی از روش های مهم ضدعفونی کننده محیط قابل استفاده است، گفت: با توجه به ماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح از چند ساعت تا چند روز، و خاصیت ضد عفونی بسیار بالا در زمان کوتاه سیستم‌های مولد گاز ازن (ازن ژنراتور)، این دستگاه ها از اهمیت بیشتری در خصوص ضد عفونی کردن محیط به عنوان یکی از ابزارهای مهم جهت مقابله با ویروس کرونا برخوردار شده، و در حال حاضر در داخل و خارج از کشور از این دستگاه ها به منظور ضدعفونی کردن همه سطوح استفاده می شود.

رییس هیأت مدیره شرکت راش کیان کاسپین منطقه آزاد انزلی، آمادگی شرکت متبوع خود را برای تأمين نیازهای استانی و ملی به منظور حفظ سلامت عمومی در عرصه مقابله با ویروس کرونا از طریق به کار گیری دستگاه های تولیدی این شرکت در زمینه پاکسازی محیط های عمومی اعلام کرد و افزود: گاز ازن یکی از گازهای طبیعی است که از طریق تزریق در محیط و یا ترکیب با آب اثر فوق العاده زیاد اکسید کنندگی داشته و محیط را میکروب زدایی،گندزدایی و ضدعفونی می کند، و این در حالی است که ضد عفونی کنندگی و گندزدایی با ازن به علت ماهیت گازی شکل آن، می تواند به صورت کامل در تمامی سطوح غیرقابل دسترس نیز انجام شود.

وی اضافه کرد: براین اساس از این  دستگاه می توان جهت ضدعفونی کردن اماکنی چون متروها،کارخانه ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی، ادارات،مراکز خرید بزرگ و کوچک، سالن های مختلف و سایر مکان های عمومی استفاده کرد.

گفتنی است؛ هلدینگ مزبور، واحد تولید راش کیان کاسپین را  از سال ٩۶ با میزان سرمایه‌گذاری اولیه ٣٠ میلیارد ریالی و اخذ مجوزهای لازم از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان و با مديرعاملی حسن زاده غفاری در مدار تولید قرار داد. این کارخانه در زمینی به مساحت ۵٠٠ متر مربع، واحد تولیدی خود را در بازیربنای بالغ بر ٩٠٠ متر مربع ایجاد و زمینه اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم افزون بر ٣٠ نفر را فراهم نموده است.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو