ارسال محموله 75 هزار تنی گندم هند به افغانستان از بندر چابهار

اولین محموله از مجموع 75 هزار تن گندم کمک شده هند به افغانستان بندر کاندلا را به مقصد چابهار ترک کرد.

به گزارش فرینا به نقل از تسنیم، 251 کانتینر حامل نخستین محموله 5 هزار و 22 تنی گندم از مجموع 75 هزار میلیون تن گندم کمک شده هند به افغانستان روز گذشته بندر کاندلا را به مقصد بندر چابهار در ایران ترک کرد.
سفارت هند در کابل در بیانیه‌ای اعلام کرد که باقی مانده این محموله‌ها در هفته‌های آینده از این مسیر به افغانستان ارسال خواهد شد.
بیانیه می‌افزاید: این اقدام بشردوستانه مردم هند برای برادران افغان امنیت غذایی را در شرایط دشوار همه‌گیری ویروس کرونا تضمین خواهد کرد.
همچنین در ادامه این بیانیه آمده است که هند 500 هزار تخته قرص هیدورکسی‌کلروکین را برای متخصصین بهداشت افغانستان در افغانستان کمک می‌کند.
این در حالی است که ماه گذشته «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در یک ویدئو کنفرانس با رهبران کشورهای جنوب آسیا از جمله «اشرف غنی» برگزار کرد که منجر به پیوستن افغانستان به استراتژی منطقه‌ای هند برای مهار ویروس کرونا از طریق صندوق اضطراری ویروس کرونای سازمان سارک یا اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا شد.
گفتنی است که هیچ پژوهش و یافته علمی مبنی بر موثر بودن هیدورکسی‌کلروکین برای درمان کووید-19 ندارد و کارشناسان مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک این دارو را بسیار خطرناک می‌دانند.
با این حال حدود 30 کشور جهان از جمله آمریکا، برزیل، شماری از کشورهای جنوب آسیا، استرالیا و آلمان از هند به عنوان مهمترین کشور ساخت این دارو خواستار ارسال هیدورکسی‌کلروکین شده‌اند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو