صدور ۱۲۰۰ مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: طی سال گذشته، یک‌هزار و ۲۰۰ مجوز فعالیت اقتصادی در این منطقه صادر شد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جهت بهره‌مندی فعالان اقتصادی منطقه از مزایای قانونی مناطق آزاد تجاری صنعتی، از ابتدای سال‌ گذشته بیش از ۱۲۰۰مجوز فعالیت اقتصادی برای فعالیت‌های تجاری، خدماتی، بانکداری، صنعتی، فنی و مهندسی صادر و تمدید شد.
عبدالرحیمی افزود: همچنین در سال ۱۳۹۸ بیش از ۸۰ کارت بازرگانی صادر و تمدید شد.
وی ادامه داد: طی سال گذشته همچنین ۳۰ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و معدنی صادر شد که با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی ۷۱۷ نفر اشتغالزایی محقق و سرمایه ای به میزان بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و ۱۰ میلیون دلار جذب شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه تعداد واحدهای صنعتی و معدنی فعال در سال‌ گذشته رشد بیش از ۲۰ درصدی نسبت به سال‌ ۱۳۹۷ داشت، اضافه کرد: هم اکنون ۱۲۰ واحد در حوزه صنعت در حال فعالیت هستند و از این تعداد، ۱۲ واحد تولیدی متوسط و بزرگ بوده و مابقی خرد و کوچک است.
به گفته عبدالرحیمی، از ابتدای فعالیت منطقه آزاد ماکو، اشتغال‌زایی ایجاد شده در بخش صنعت و معدن این منطقه به بیش از پنج هزار نفر رسیده و در این راستا ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه داخلی و ۱۲۶ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب شده است.
به گزارش ایرنا، مساحت منطقه آزاد ماکو حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری‌آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.   

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو