آموزش 1614 هنرجو در رشته های فنی و حرفه ای در سال 98 قشم

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از آموزش افزون بر یک هزار و 614 نفر در سال گذشته در قالب برنامه های آموزش فنی و حرفه ای در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سلیمان رنجبری با اعلام این مطلب گفت: برای آموزش این تعداد افراد بالغ بر 332هزار و400  ساعت، زمان صرف شده است.
رنجبری رشته های آموزشی این افراد را سه حوزه صنعت، خدمات و شیلات اعلام کرد و یادآور شد: در سال 98 بالغ بر 505 نفر در جزیره قشم در حوزه صنعت در قالب دوره های فنی حرفه ای آموزش دیده اند.
به گفته وی زمان صرف شده برای این تعداد افراد افزون بر 147هزار و 602 ساعت بوده است.
رنجبری تعداد افراد آموزش دیده در حوزه خدمات را در سال گذشته از طریق دوره های فنی حرفه ای در جزیره قشم 145 نفر اعلام کرد و گفت: برای آموزش این تعداد افراد نیز افزون بر 17هزار و 620 ساعت، زمان صرف شده است.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص آموزش افراد در حوزه شیلات جزیره قشم نیز گفت: در این حوزه در سال گذشته با صرف افزون بر پنج هزار و 760 ساعت، 61 نفر در دوره های فنی حرفه ای آموزش های لازم را فرا گرفته اند.  
رنجبری تعداد افراد آموزش دیده در آموزشگاه های آزاد قشم را هم در سال گذشته 865 نفر اعلام کرد و یادآور شد: این افراد با صرف 158هزار و 168 ساعت در قالب 50 دوره، آموزش های مختلف را فرا گرفتند.
به گفته وی این آموزش ها در 12 آموزشگاه آزاد قشم در رشته های آرایشگری، طراحی دوخت، غواصی، ماساژدرمانی، رایانه، حسابداری و طلاسازی انجام شده است.   
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم مکان برگزاری بقیه دوره های آموزشی را کلاس های سیار، کارگاه ها و آموزش های ضمن کار اعلام کرد. 
رنجبری با اشاره به تفاهم نامه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور  در دی ماه ۹۸ که به منظور ارتقاء کیفیت و کمیت این آموزش ها در قشم  به امضا رسید، گفت: براساس این تفاهم نامه، کارگروهی متشکل از کارشناسان منطقه آزاد قشم و کارشناسان سازمان فنی حرفه ای کشور و استان هرمزگان تشکیل و براساس نیازهای آموزشی اعلام شده از سوی اداره کل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم، برنامه ریزی های لازم جهت ارائه آموزش ها به انجام خواهد رسید.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو