اصناف کم‌خطر قشم به تدریج بازگشایی می شوند

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از بازگشایی تدریجی اصناف کم‌خطر در قشم براساس مصوبه شورای سلامت این شهرستان خبر داد.

به گزارش فرینا، فرج طهماسبی با اعلام این خبر عنوان داشت: تمامی اصنافی که در گروه اصناف کم خطر معرفی شده اند، تا پایان 5 اردیبهشت فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه SALAMAT.GOV.IR درخواست خود را مبنی بر  آمادگی برای بازگشایی ثبت کنند.
طهماسبی افزود: در این فرآیند، متقاضیان با خوداظهاری ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری کووید 19، باید اطلاعات خود و کارمندان مربوطه را در سامانه مذکور وارد کنند تا باتوجه به ریسک خطر کاربری صنف، نسبت به مجوز بازگشایی بر اساس این اطلاعات تصمیم گیری شود.
وی توضیح داد: پس از ثبت نام، کاربر یک کد بازگشایی از سامانه دریافت می کند که باید یک نسخه از آن را به تیم‌های بازرسی که براساس پروتکل‌ها و تعهدنامه‌هایی که در این سامانه برای بازگشایی اصناف کم‌خطر در دسترس افراد قرار داده شده، ناظر اجرای طرح هستند، ارایه دهد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: تیم‌های نظارتی شامل؛ بازرسين بهداشت محيط و حرفه شبكه بهداشت و درمان شهرستان قشم، اداره اصناف منطقه آزاد قشم، صنعت و معدن، تعزيرات و با همكاري نيروي انتظامي و بسيج اصناف هستند که  بر رعایت پروتکل‌های ابلاغ شده نظارت مستمر دارند.
به گفته طهماسبی، پس از بازگشایی اصناف این نظارت‌ها به‌صورت جدی ادامه داشته و عدم ورود اطلاعات صحیح از صنف مورد نظر و خوداظهاری بیماری کووید 19 در سامانه  SALAMAT.GOV.IRو یا عدم رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی مذکور، موجب پلمب مغازه ها یا دفاتر افراد خاطی خواهد شد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان افزود: تمامی اصناف منطقه آزاد قشم به جز اصناف مرتبط با ارزاق عمومی از تاریخ 27 اسفند ماه تاکنون، به منظور همکاری در کنترل و پیشگیری از شیوع کروناویروس تعطیل بوده اند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.