در نخستین جلسه شورای هماهنگی اقدامات پساکرونا سازمان منطقه آزاد قشم؛

از تهدید کرونا، فرصت می سازیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از بیماری فراگیر کووید 19 به عنوان یک تهدید که قابلیت تبدیل شدن به فرصتی برای پیشرفت در زمینه های مختلفی همچون تکنولوژی و خدمات مجازی دارد، یاد کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در نخستین جلسه شورای هماهنگی اقدامات پساکرونای این سازمان که عصر امروز یکم اردیبهشت ماه با حضور معاونان و مدیران این سازمان در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، عنوان داشت: برای تبدیل این تهدید به یک فرصت باهدف دستیابی به گامی بلند در تولید و رونق اقتصاد جزیره و کشور، نیازمند طراحی برنامه های ساختارمند با در نظر گرفتن اولویت های توسعه ای و تولیدی هستیم.
مومنی ادامه داد: ما تهدید تحریم های ناجوانمردانه را به فرصتی برای توسعه تکنولوژی و فناوری تبدیل کردیم و اکنون نیز باید از این آزمون الهی با انسجام و برنامه ریزی صحیح سربلند بیرون بیاییم.
وی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند این منطقه طی دو ماه برای کنترل شیوع بیماری کووید 19 گفت: توانایی تولید 11 هزار لیتر آب ژاول در روز، تولید ماسک و گان، مواد و ژل های ضدعفونی کننده، کیت تشخیص کروناویروس در کنار ارتقا زیرساخت های فناوری و اطلاعات با راه اندازی سامانه های مختلف پایش تردد و سلامت افراد، گویای درجه توانمندی و پتانسیل بالای متخصصان ما در این جزیره است.
در ادامه این جلسه عابدین سعادتفر، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم به ارایه گزارشی باعنوان “نگاه به اثر کرونا در اقتصاد ایران” پرداخت و اظهار داشت: شیوع این بیماری پاندمی در دو بخش عدم درآمدهای برنامه ریزی شده دولت و هزینه قرنطینه یا خانه نشینی قابل بررسی و برآورد است.
کیهان عباسیان، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز از آغاز فعالیت های اقتصادی جزیره خبر داد و عنوان داشت: برنامه ریزی در خصوص ساختار برنامه درآمدی منطقه، نخستین اولویت معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری در سال جدید است.
در بخش دیگری از این جلسه، مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، با ارایه گزارشی از آثار مخرب کروناویروس بر حوزه های مختلف جزیره به ویژه سلامت، گردشگری و ورزش بیان داشت: امیدواریم با تدوین برنامه های متنوع بعد از گذر از بحران کروناویروس، بتوانیم شاهد رشد جهشی صنعت گردشگری در کنار ارتقا سطح بهداشت و سلامت ساکنان و گردشگران باشیم.
در ادامه محرم بهاروند، معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز به توضیح برنامه های این معاونت در راستای کمک به اصناف زیان دیده به دلیل شیوع بیماری فراگیر کووید 19 پرداخت و اذعان داشت: تدوین سیاست های حمایتی از صنوف آسیب دیده در سطح جزیره، یکی از مهم ترین برنامه های این معاونت برای کمک به اقتصاد سرمایه گذران فعال در این عرصه می باشد.
گفتنی است، شیوع کروناویروس در منطقه آزاد قشم نیز هم زمان با سراسر کشور باعث تعطیلی بسیاری از فعالیت های اقتصادی شد که خسارات زیادی به اقتصاد جزیره و ساکنان آن وارد کرده است. سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان نهاد حاکمیتی در این بخش از کشور، سعی دارد تا با ارایه راهکارهای کارآمد در پساکرونا، نقشی ارزنده در احیا اقتصاد سرمایه گذاران و ساکنان جزیره و کمک به رونق و جهش تولید در کشور داشته باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو