تولید ماده ضدعفونی کننده با فرمولاسیون جدید در تبریز

در ادامه تلاش دانشگاهیان و پژوهشگران برای کمک به عبور مردم از روزهایی کرونایی در 2 ماه اخیر، یکی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند موفق به ابداع و تولید انبوه ماده ضدعفونی با فرمول جدید در مرکز رشد منطقه آزاد ارس شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، همکاری پژوهشگران و محققان دانشگاه ها با بخش تولید و صنعت باعث شده تا بخشی از نیازمندی های جامعه و مراکز درمانی به مواد ضدعفونی کننده مثل الکل ‌ برطرف شود که مصداق بارز این موضوع تولید ماده ضدعفونی کننده الکلی جدید توسط عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز به کمک شرکت های تولیدی منطقه آزاد ارس و عرضه آن به بازار مصرف داخلی است.
 البته چندی پیش نیز دانشگاه تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خطوط تولید مواد ضدعفونی کننده راه اندازی کرده بودند، اما  ماده ضدعفونی کننده تولید شده توسط دانشگاه صنعتی سهند تبریز دارای فرمول جدید است.
 دیگر ویژگی بارز تولید این ماده ضدعفونی کننده این است که پس از ابداع توسط یک پژوهشگر دانشگاهی، در کمترین زمان ممکن مجوز تجاری سازی دریافت ‌کرده و به مرحله تولید انبوه رسیده است.
 پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ‌دیواره ویروس‌ها از مواد لیپیدی یا چربی ها تشکیل شده که برخلاف باکتری ها، ترکیبات آنتی بیوتیک به آنها اثر بخش نیست، اما الکل ‌و مواد ضدعفونی کننده بر روی آنها اثر می‌گذارد و موجب نابودی ویروس کرونا هم می شود.
علی جعفری زاده افزود: البته مواد ضدعفونی کننده که بر آنها اثر می گذارد برپایه حداقل الکل ۷۰ درصد است.
ابداع کننده محلول ضدعفونی کننده جدید ادامه داد: بر این اساس با توجه به نیاز به مواد الکلی ضدعفونی کننده در جامعه به علت شیوع بیماری کرونا، برای کاهش عوارض این نوع مواد در مردم ماده ضدعفونی کننده الکلی جدیدی را تولید کردیم.
جعفری زاده در خصوص ترکیبات ماده ضدعفونی کننده ابداعی جدید گفت: این ضدعفونی کننده حاوی چند عصاره گیاهی می باشد که می‌تواند به از بین بردن ویروس کرونا و معطر شدن این محلول کمک کند.
وی با اشاره به شایع شدن برخی از حساسیت های ریوی حاصل از استنشاق الکل و سایر مواد ضدعفونی کننده، افزود: ‌این نوع ماده ضدعفونی کننده و عصاره های به کار رفته در آن سال های طولانی است که از خارج از کشور وارد می‌شود، اما ما توانستیم در مرکز رشد سازمان منطقه آزاد ارس آن را تولید کنیم.
 پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز ادامه داد: این محلول علاوه بر خاصیت میکروب کشی و ویروس کشی به از بین بردن بوی الکل نیز کمک می کند و حاوی ترکیبات ویتامین E و مرطوب کننده ها است که می تواند از آسیب های پوستی جلوگیری کند.
مدیر مرکز رشد منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس نیز به ایرنا گفت: این محلول ضدعفونی کننده دارای ترکیبات جدید و عصاره های گیاهی می باشد که پیش از این از اسپانیا و آلمان وارد کشور می شد.
پریسا بهلولی با بیان اینکه آزمایشات لازم در خصوص کیفیت آن انجام شده، افزود: شرکت تولید کننده پیش از این نخ دندان تولید می کرد که با راه اندازی خط جدید تولید محلول ضدعفونی کننده ایجاد اشتغال در منطقه کرده است.
بهلولی ادامه داد: ‌اکنون سه شرکت با مجوز مرکز رشد اقدام به تولید محلول ضدعفونی کننده و ماسک می کنند.
مدیر صنایع منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس نیز به ایرنا گفت: با راه اندازی خط تولید جدید برای ۲۵ تا ۳۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
آیدین جهانگیری افزود: اکنون بیش از ۲۰ واحد دارای مجوز در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس ماسک و محلول ضد عفونی کننده تولید می کنند.
لعیا قالیباف، مدیر عامل شرکت تولید کننده محلول ضدعفونی کننده جدید نیز به ایرنا گفت: ‌در حال حاضر هفت تا هشت هزار بطری تولید داریم، ولی اگر الکل کافی تامین شود می توانیم روزانه تا ۳۰ هزار بطری محلول ضدعفونی کننده جدید را برای بازار تامین کنیم.
مدیر فنی شرکت تولید کننده محلول ضدعفونی کننده نیز به ایرنا گفت: مجوز های لازم از سازمان غذا و داروی استان اخذ و ١.٥ تا ۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای راه اندازی خط تولید محلول ضدعفونی کننده هزینه شده است.
جواد ملک آذری با بیان اینکه فرآیند تجاری سازی و تولید انبوه در یک ماه انجام شده است، اظهار کرد: ترکیب محلول ضدعفونی کننده از انواع عصاره های گیاهی که مانع خشکی دست و مشکلات پوستی و همچنین موجب خنثی شدن بوی الکل می شود، تشکیل شده است. 
وی ادامه داد: حداکثر ظرفیت تولید این ماده ضدعفونی کننده ۳۰ هزار بطری ۳۰۰ سی سی است که پس از دوران کرونایی صادرات آن را هم انجام می دهیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.