رشد صادرات و حمل یکسره 115 هزار تن کالای اساسی در فروردین ماه 99

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در نشست ویدئو کنفرانسی با معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی عملکرد و روند فعالیت بندر چابهار را گزارش کرد.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی در نشست ویدئو کنفرانس، با محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی، محمد راستاد؛ مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، استانداران ساحلی و مدیران کل سه بندر بزرگ کشور که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد با تشریح فعالیت های بندری افزود: می توان گفت امروز بندر چابهار، بندری بدون محدودیت در پذیرش کشتی های نسل جدید، تخلیه و بارگیری انواع کالا و پسکرانه های بندری است که محدودیت فصلی نیز در این بندر رفع شده است.
آقایی رشد 177 درصدی تخلیه کالای اساسی در بندر چابهار در سال 98 نسبت به سال 97 را نشان از توجه دولت در تخصیص و توزیع کالای اساسی در بنادر جنوبی کشور عنوان کرد و افزود: در سال گذشته تنها برای انتقال کالای اساسی 45 هزار تردد در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است.
آقایی با مثبت ارزیابی کردن این امر عنوان کرد: این رشد و تداوم کالا در بندرچابهار، علاوه بر رونق اشتغال محلی در شرکت های حمل و نقلی امیدواری ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون عملیات تخلیه همزمان چهار کشتی در بندر شهید بهشتی در حال انجام است اضافه کرد: تنها در یک ماهه فروردین امسال یکصد و 15 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار تخلیه شد که این میزان حجم تخلیه کالا در بندر چابهار در طی سنوات گذشته تاکنون بی سابقه بوده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به گام بسیار خوبی که در بندر چابهار اتفاق افتاده خاطرنشان کرد: کالای اساسی در فروردین ماه به صورت حمل یکسره از بندر خروج شده است و کالای رسوب شده در بندر چابهار وجود ندارد.
آقایی در راستای تحقق شعار سال گفت: در مدت 20 روز گذشته 31 هزار تن کالای صادراتی در بندر چابهار ورود شده است که پیش بینی می شود در سال جاری تحول بزرگی در حوزه صادرات از طریق این بندر اقیانوسی را شاهد باشیم.
وی با اشاره به آمادگی صادرات 121 هزار تن کالا از طریق بندر چابهار افزود: این میزان حجم جابجایی کالای صادراتی، هزار و 130 تردد در استان ایجاد کرده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به ورود اولین محموله ترانزیتی هندوستان به افغانستان در هفته گذشته اظهار کرد: پنجاه درصد از این کالا از بندر خارج شده و به مرز میلک رسیده است و محموله های بعدی در هفته های آتی به بندر وارد می شود.
آقایی تصریح کرد: این آمار نشان دهنده هدف گذاری صحیح و پایدار دولت، وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر است که در توسعه بندر چابهار انجام شده است.
وی با بیان رشد چشمگیر پیشرفت پروژه های عمرانی بندر چابهار گفت: سال 98 با اختصاص حدود تقریبی 500 میلیارد تومان به پروژه های سرمایه ای بندر چابهار اجرای بزرگترین برج کنترل دریایی و هوایی کشور در بندر چابهار آغاز شد و پیش بینی می شود مراحل ساخت آن تا انتهای دولت به بهره برداری برسد.
مدیر کل بنادر استان با اشاره به 3000 متر موج شکن ایجاد شده در بندر چابهار افزود: در سال گذشته 2200 متر موج شکن و 600 متر از احداث دیوار ساحلی با اعتبار مصوب انجام شد و پیش بینی می گردد تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.
آقایی احداث 18 کیلومتر آزاد راه از درب شرقی بندر شهید بهشتی را از دیگر برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار اعلام کرد که طراحی این طرح بطور کامل در وزارت راه و سازمان بنادر انجام گرفته و مطالعات آن نیز به زودی انجام خواهد شد.
وی در ادامه با پیش بینی بهره برداری از سیلوی صد هزار تنی بندر چابهار در دو سال آینده گفت: این موضوع به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ابلاغ شده و کارهای زیرسازی آن در حال انجام است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه از مدافعان سلامت کشور و همه بخش ها و سازمان هایی که در این حوزه فعالیت شبانه روزی داشتند و از همت و توجه دولت به استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار تشکر و قدردانی کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.