جهش اقتصادی و عمرانی قشم در سال جهش تولید

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بازدیدهای مرتب خود از پروژه های اقتصادی و عمرانی منطقه آزاد قشم، پیش از ظهر روز پنجشنبه از دو پروژه توسعه فرودگاه بین المللی قشم و چند پروژه و واحد شیلاتی در غرب جزیره قشم بازدید و از نزدیک روند اجرای آنها را بررسی و درخصوص تسریع امور و توسعه فعالیت های آنها دستورات مقتضی صادر کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در ابتدای این بازدیدها با حضور در محل اجرای پروژه احداث مزرعه پرورش میگو شرکت صافی دریایی قشم درکیلومتر 10 اتوبان قشم ـ درگهان روند اجرایی این پروژه را بازدید و با بهره بردار آن درخصوص مسایل و مشکلات آن گفت و گو کرد.

پروژه احداث مزرعه پرورش میگو شرکت صافی دریایی قشم که تا کنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است در زمینی به مساحت 191هکتار در دو قسمت با ایجاد 85 استخر اجرا شده و پیش بینی می شود بطورمتوسط سالی یک هزار و 500 تن میگو در این مزرعه تولید شود.
براساس این گزارش پروژه احداث مزرعه پرورش میگو شرکت پدیده صدف قشم دومین پروژه ای بود که روز پنجشنبه مورد بازدید رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.
این پروژه نیز در 201هکتار زمین با 50 استخر در دست اجراست که تاکنون 82 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تولید سالانه آن بطور متوسط افزون بر یک هزار و 500 تن میگو باشد.
حضور در دفترشرکت تکثیر و پرورش ماهی و میگو ممتاز درنامهر قشم و گفت و گو با مدیرعامل این شرکت و بازدید از مزرعه متراکم پرورش میگو و کارگاه تکثیر میگو بهجت میگو قشم نیز از دیگر برنامه های این روز حمیدرضا مومنی بود که طی آنها اعلام شد ظرفیت تولید این دو بالغ بر 120 میلیون قطعه لارو است و تا 200میلیون قطعه قابل توسعه است.  
بنا براین گزارش، پروژه های احداث ساختمان برج مراقبت فرودگاه بین المللی قشم و ساختمان «تکنیکال بلوک» این فرودگاه نیز روز پنجشنبه مورد بازدید رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.
پروژه های احداث ساختمان برج مراقبت این فرودگاه با 160مترمربع زیربنا و ساختمان تکنیکال بلوک آن با دو هزار و 600 مترمربع  زیربنا هردو درمجموع  با 90درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
مجموع اعتبارات این دو پروژه که عملیات اجرایی آنها از مهرماه سال 1394 آغاز شده است، بالغ بر 121 میلیارد ریال بوده و  تجهیزات آنها نیز آماده نصب است. 
گفتنی است حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم را در این بازدیدها معاونین «اقتصادی و سرمایه گذاری» و «فنی عمرانی»، مدیر املاک و مستغلات، مدیر امور شهری و روستایی و اصناف، مدیر دفتر فنی و طرح های عمرانی، مدیر تشریفات و امور نمایشگاه ها، سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم، مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان و رییس اداره شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم همراهی می کردند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.