100 میلیون دلار سرمایه ‌ارزی وارد چرخه تولیدی جزیره کیش می‌شود

مدیر صنایع معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از ورود 100 میلیون دلار سرمایه‌ ارزی و چهار هزار میلیارد ریال سرمایه ریالی به چرخه تولیدی جزیره کیش خبر داد.

به گزارش فرینا، سیدرضا صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کیش اظهار داشت: در سال جهش تولید و ادامه روند توسعه طرح‌های تولیدی و صنعتی جزیره کیش در اردیبهشت 99 بیش از 10 کارخانه تولیدی صنعتی با بیش از 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و 4هزار میلیارد ریال سرمایه ریالی به چرخه صنعت و تولید جزیره کیش وارد می‌شود.
صمدی افزود: در این بین، بیش از یک هزار و 500 نفر مهندس و پرسنل فنی و تخصصی و کارگر ساده در این پروژه ها جذب و اشتغال خواهند داشت. در حال حاضر نزدیک به 300 واحد تولیدی فعال در جزیره کیش وجود دارد که تا پایان سال جاری 43 واحد تولیدی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید و به واحد‌های صنعتی و تولید کیش افزوده خواهند شد.
مدیر صنایع معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و مساعدت و اقدامات سازمان، در جهت اصلاح شیوه‌نامه‌ها و تسریع و تسهیل امور تولیدکنندگان و صنایع فعال در کیش صورت گرفت تا جایی که امروز شاهد حضور و فعالیت کارخانه‌های بزرگ با تولید اقلام مهم داروی و بهداشتی و نفتی و صنایع های تک در واحد های مختلف تولیدی صنعتی کیش هستیم.
صمدی افزود: با همت یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدی لوازم بهداشتی کیش و باتوجه به نیاز امروز جامعه به‌جهت وقوع اپیدمی کرونا دستگاه‌های تولید اتوماتیک ماسک بهداشتی با تولید روزانه 80 هزار عدد ماسک تجهیز و طی هفته جاری راه‌اندازی خواهد شد.
مدیر صنایع کیش در خصوص و وضعیت نابسامان صنعت یک درخت سبز، گفت: برای هر اقدامی در این منطقه نیاز به اعلام نظر تفسیری طرح جامعه کیش توسط شرکت مشاور مادر داریم. در این شهرک بیش از 230 واحد تولیدی خدماتی و صنعتی در زمینی بالغ بر 44 هکتار از بیست سال قبل مستقر شدند و اکثرا داری مالکیت شخصی است. مدیر صنایع معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش، یکی از اقدامات و تدابیر مهم سازمان منطقه آزاد کیش، جهت ایجاد رونق و بازگرداندن و بازگشایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، امکان تغییر کاربری صنایع و تولیدی‌ها در کمترین زمان ممکن بود که فراهم شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.