مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران خبر داد؛

حجم تخلیه و بارگیری پس از 3 سال رکود در نوشهر و فریدونکنار از مرز یک میلیون تن گذشت

برای نخستین بار طی 10 سال گذشته، آمار تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در فروردین ماه جاری از مرز 100 هزار تن گذشت.

به گزارش فرینا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران و مدیر منطقه ویژه اقتصادی نوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص اهم اقدامات و فعالیت‌هایی دریایی و بندری این اداره کل در سال 1398 با اشاره به عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر این استان اظهار داشت: در بحث تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و دیگر محصولات نسبت به سال قبل شاهد یک جهش بوده‌ایم.

رشد 54 درصدی عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار

محمدتقی انزان‌پور، افزود: این جهش شامل رشد 54 درصدی عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار و افزایش تخلیه و بارگیری کالا با عبور حجم تخلیه و بارگیری از مرز یک میلیون تن پس از 3 سال رکود و کاهش دراین زمینه است.
انزان پور با اشاره به اقدامات شاخص دریایی در راستای ارتقاء ایمنی آب راه‌ها و کانال‌های دسترسی در بنادر استان تصریح کرد: لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار به میزان 60 درصد، بهبود سطح ایمنی تردد در آبراه دسترسی بنادر نوشهر و فریدونکنار، نجات جان 16نفر طی عملیات‌های جست‌وجو و نجات دریایی در محدوده تحت نظارت بندرنوشهر (رامسر تا فرح‌آباد ساری)، افزایش 20 درصدی میزان بازرسی از کشتی‌های متردد به بنادر نوشهر و فریدونکنار از جمله اقدامات شاخص در این حوزه به شمار می‌آیند.
وی ادامه داد: همچنین رشد 4 درصدی صدور اسناد دریانوردان نسبت به سال 97 و برگزاری 434 نفرآزمون و 326 مورد نظارت بر 6 مرکز آموزشی، انجام بدون سانحه 688 عملیات راهنمایی و 1064 عملیات یدک‌کشی با وجود افزایش 46 درصدی تردد کشتی‌ها نسبت به سال 97 و ثبت بیش از 900 فروند جت اسکی فاقد هویت از دیگر مواردی است که می‌توان در زمره اقدامات شاخص این اداره کل در بحث ارتقاء ایمنی آب راه‌ها و کانال‌های دسترسی بنادر به آن اشاره کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران در بحث استفاده از روش‌های نوین تعمیر و نگهداری در بنادر استان با اشاره به برخی اقدامات شاخص در این حوزه اظهار داشت:‌ حفظ و ارتقاء سطح روشنایی علائم کمک ناوبری بنادر نوشهر و فریدونکنار برابر با استانداردهای انجمن بین المللی چراغ‌های دریایی (IALA)، تکمیل و افزایش دامنه نفوذ سیگنال رادیویی محدوده تحت نظارت و صلاحیت اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از 85 درصد به 100درصد با رفع خلا پوشش رادیویی، استانداردسازی (Integrated Communication system) ایستگاههای رادیویی(CRS & MRCC- CTC) بندر نوشهر و ارتقاء کیفی خدمات با راه اندازی سامانه مدیریت تجهیزات مخابراتی از جمله این موارد است.
انزان پور افزود: همچنین فراهم نمودن مقدمات و آغاز عملیات اجرایی پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی با پیشرفت حدود 4 درصد و اجرای پروژه ریل گذاری اسکله جنوبی بندر نوشهر برای استفاده از جرثقیل بکرا و اجرای محوطه کانتینری بندر به میزان 60 درصد از اهم اقدامات شاخص در بنادر استان در بحث استفاده از روش‌های نوین تعمیر و نگهداری به شمار می‌آید.
وی تصریح کرد: در بحث جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل استن نیز در سال 98 این اداره کل تخریب و جمع آوری 18 سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان مازندران (حد فاصل رامسر تا فرح آباد ساری) و آزادسازی سواحل برای دسترسی آسانتر عموم هموطنان به دریا را در کارنامه خود به ثبت رساند.

رکورد شکنی در تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی طی 10 سال اخیر

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در حوزه تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر این استان با اشاره به رشد چشمگیر ثبت شده در اولین ماه سال 99 اظهار داشت: برای نخستین بار طی 10 سال گذشته، آمار تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در فروردین ماه جاری از مرز 100 هزار تن گذشت.
انزان پور با اعلام این مطلب افزود: چنین رکوردی با درنظر گرفتن عدم ورود فرآورده های نفتی، سابقه نداشته و در صورت ادامه، این روند نوید بخش رشد قابل توجه عملیات بندری و دریایی در این بندر خواهد بود.
وی افزود: باتوجه به مشکلات موجود در تأمین تجهیزات جدید بندری به دلیل تحریم های ظالمانه و همچنین مشکلات ناشی از ورود بیماری کرونا به کشور و لزوم فاصله گذاری اجتماعی بین پرسنل عملیاتی بندر، اهمیت دستیابی به این رکورد دو چندان می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو