تسریع در روند اجرای پروژه های عمرانی بندر چابهار طی سال جاری

با پیگیری مستمر و مداوم پروژه ها و در راستای منویات مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت ، شاهد ادامه رشد و به نتیجه رسیدن بسیاری از پروژه های عمرانی و زیرساختی بندر چابهار به عنوان اهداف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی هستیم .

به گزارش فرینا به نقل از پرتال حمل و نقل ، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: پروژه های عمرانی بندر چابهار با تراز مثبت پیشرفت فیزیکی واقعی نسبت به پیشرفت برنامه ای رو به رو بوده است .
بهروز آقایی افزود: بهره گیری از روش ها و سیستم های نوین در اجرای پروژه های بندری و دریایی ، موجب افزایش 400 درصدی میزان اعتبارات عمرانی ، افزایش چند برابری تعداد پروژه ها و همچنین تراز مثبت پیشرفت فیزیکی واقعی نسبت به پیشرفت برنامه ای در پروژه های عمرانی بندر چابهار در سال 98 شده است . این در حالی است که فعال شدن کارگاه های عمرانی در سطح بندر موجب اشتغال بیش از 1000 نفر نیروی جوان تحصیل کرده ، متخصص و کارگر بومی در این کارگاه ها شده است .
آقایی با اشاره به اینکه توسعه بندر چابهار بعنوان دروازه اصلی توسعه استان و جنوب شرق کشور مستلزم توسعه صادرات ، واردات ، ترانزیت و توسعه زیرساخت های بندری است اظهار امیدواری کرد: با پیگیری مستمر و مداوم پروژه ها و در راستای منویات مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت ، شاهد ادامه رشد و به نتیجه رسیدن بسیاری از پروژه های عمرانی و زیرساختی بندر چابهار به عنوان اهداف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی هستیم .
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان با بیان اینکه تلاش شبانه روزی پرسنل، ارزیابی دقیق مشاورین و پیمانکاران و استفاده از تکنولوژی های جدید و بهره گیری مصالح نوین در روند رو به رشد عملکرد پروژه های فنی و مهندسی حائز اهمیت بوده و موجب تحول در حوزه عمرانی گردیده است افزود : این پیشرفت ها علاوه بر بهینه سازی مصرف انرژی ، موجب تسریع در روند اجرایی پروژه ها نیز گردیده است بگونه ای که پیشرفت فیزیکی واقعی پروژه ها از پیشرفت برنامه ای آنها بیشتر شده است .
آقایی با بیان پیشرفت 22 درصدی پروژه احداث دایک حفاظت ساحلی افزود: استفاده از روش Cut Rock جهت استخراج مصالح آرمور، فیلتر و مغزه از معادن، در پروژه احداث دایک حفاظت ساحلی بندر شهید بهشتی موجب پیشرفت 22 درصدی پروژه گردیده است که طبق برنامه زمانبندی 19.8 بوده همچنین استفاده از قالب لغزنده در پروژه احداث برج کنترل ترافیک دریایی موجب پیشرفت 36.79 گردیده که طبق برنامه زمانبندی 22.20 بوده که شتاب این پروژه های عمرانی در سال جدید نیز ادامه دارد.
وی در خصوص پروژه تعمیرات اساسی ابنیه افزود: استفاده از سازه 3DPanel در پروژه تعمیرات اساسی ابنیه علاوه بر افزایش سرعت اجرا و بهینه سازی مصرف انرژی با سبک سازی سازه ساختمان افزایش ضریب ایمنی سازه در برابر زلزله را نیز میسر می سازد .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو