زینی‌وند:

توسعه زیرساخت‌های آموزش مجازی و حمایت و تقویت شبکه شاد در مناطق آزاد پیگیری شود

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در اولین جلسه شورای آموزش ‌و پرورش انزلی که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: توسعه زیرساخت‌های آموزش مجازی و حمایت و تقویت شبکه شاد در مناطق آزاد پیگیری شود.

به گزارش فرینا به نقل از برنا، مجتبی زینی‌وند با اشاره به این‌که در 15 منطقه آزاد آموزش ‌و پرورش170هزار دانش‌آموز و نزدیک به 10هزار فرهنگی تحت مدیریت مناطق آزاد هستند، گفت: در آموزش ‌و پرورش بسترسازی برای مشارکت و ایفای نقش در امر تعلیم و تربیت را وظیفه خود می‌دانیم. به همین دلیل قانون شوراها و شوراهای آموزش ‌و پرورش را یک ظرفیت مهم برای تبدیل تعلیم و تربیت به یک گفتمان ملی تلقی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم در بستر این شورا و این قانون، جهت ارتقا، شرایط بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات را با مشارکت مردم مهیا کنیم.
زینی‌وند بابیان اینکه مناطق آزاد با اهداف بلندی که برای ایجاد و تشکیل آن‌ها در قانون پیش‌بینی‌شده یک ظرفیت مهم برای توسعه عدالت آموزشی هستند، ادامه داد: با همین نگاه تفاهم‌نامه‌ای را با شورای مناطق آزاد در سال 1393منعقد کردیم و طی جلسات متعدد، آیین‌نامه چگونگی اداره آموزش ‌و پرورش مناطق آزاد را به شورای عالی ارسال کردیم که آخرین مراحل تصویب را طی می‌کند.
وی بابیان اینکه اولویت دادن به آموزش از موضوعات مهم توسعه درکشورهای پیشرفته است، تصریح کرد: از رسالت‌های مناطق آزاد، الگوسازی برای توسعه همه‌جانبه در چهارچوب سند چشم‌انداز 1404ایران است و حمایت از حوزه آموزش ‌و پرورش به‌عنوان زیربنای توسعه پایدار است و ما آماده‌ایم با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی در این خصوص همکاری نماییم. در این صورت تحقق ایده الگو بودن آموزش‌ و پرورش در این مناطق می‌تواند برای سایر مناطق و حتی مدارس ما نمونه و معیار خوبی باشد. نقش الگویی در شرایطی محقق می‌شود که مسائل فرهنگی و اجتماعی به‌طور اعم و آموزش ‌و پرورش به‌صورت اخص، در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری مدیران عامل این مناطق باشد و در این مناطق فرهنگ، سرمایه و ابزار خلق ثروت‌های مادی و معنوی است.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به تأثیر توسعه آموزش‌ و پرورش پرداخت و گفت: اگر در این مناطق، آموزش ‌و پرورش در طرازِ الگو برای سایر نقاط کشور ایجاد شود، شاهد ارتقای امنیت اجتماعی، اعتلای اخلاق، پاسداری از ارزش‌های قومی و منطقه‌ای و افزایش همگرایی ملی خواهیم بود.
زینی وند بابیان این‌که بدون دانایی نمی‌توان از توانایی هیچ جامعه‌ای بهره برد، عنوان کرد: حمایت مدیران مناطق آزاد در حوزه تعلیم و تربیت، موجب ارتقا کیفیت آموزش ‌و پرورش در این مناطق شده است.
وی با اشاره به اهمیت جلسات شورای آموزش‌ و پرورش مناطق آزاد، افزود: باید توسعه زیرساخت‌های آموزش هوشمند و الکترونیک بر بستر فضای مجازی و حمایت و تقویت شبکه شاد برای نهادینه‌سازی آموزش الکترونیکی در مدارس مناطق آزاد در دستور کار قرار گیرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.