۲۵ میلیارد تومان برای عمران روستاهای چابهار در حال هزینه است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۲۵ میلیارد تومان برای عمران و آبادانی روستاهای چابهار در زمینه مدرسه سازی، ورزش، کتابخانه، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری توسط این منطقه در حال هزینه است.

به گزارش فرینا، محمداکبر چاکرزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: منطقه آزاد چابهار در راستای مسوولیت اجتماعی در شهرستان‌های همجوار چابهار، کنارک و دشتیاری اقداماتی را در جهت رشد شاخص‌ها و آبادانی این مناطق را آغاز کرده است.

چاکرزهی بیان کرد: بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل، ساخت مجتمع بزرگ آموزشی شبانه روزی پیرسهراب، ساخت زمین‌های چمن مصنوعی روستایی، تکمیل سایت موج سواری رمین، ساخت کتابخانه و خانه فرهنگی روستایی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری روستاهای هدف سواحل از گواتر و پسابندر تا درک زرآباد گوشه‌ای از خدمات در حال انجام منطقه آزادچابهار است.

وی ادامه داد: ساخت خانه فرهنگ و کتابخانه در برخی روستاهای با جمعیت بالا که فاقد چنین مراکزی هستند از اقدامات مهم فرهنگی است که نقش موثری در توسعه فرهنگی و هنری، ترویج فرهنگ کتابخوانی، شکوفایی استعدادها و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: شروع ساخت ۱۰۰ کلاس درس با پیشرفت مناسب که همه آنها در سال تحصیلی جاری تحویل آموزش و پرورش می‌شود می‌‍تواند گوشه‌ای از مشکلات کمبود کلاس درس در منطقه را مرتفع سازد.

چاکرزهی گفت: روستاهای نوار ساحلی چابهار تا زرآباد کنارک از کمترین امکانات نظیر سرویس بهداشتی و سایر امکانات رفاهی و تفریحی محروم هستند که با هماهنگی دستگاه‌های متولی، دهیاران و شوراهای اسلامی برای تامین زیرساخت‌ها اقداماتی را آغاز کرده‌ایم که در آینده شاهد رونق گردشگری باشیم.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.