پاسخ دبیرخانه مناطق آزاد به اظهارات توکلی/ عملکرد شفاف و در دسترس عموم قرار دارد

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در واکنش به اظهارات رئیس مرکز دیده بان شفافیت و عدالت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به مصاحبه احمد توکلی رییس مرکز دیده بان شفافیت و عدالت با تیتر «پشت پرده اصرار مجدد برای ایجاد مناطق آزاد / لاریجانی در پاسخ به توکلی: نزدیک انتخابات است؛ می‌خواهند کاری کنند»، واکنش نشان داد.

روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه در پاسخ به شبهات مطرح شده در اظهارات یکی از نمایندگان محترم سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم ارائه اطلاعات از عملکرد مناطق آزاد ضمن تکذیب ادعای مطرح شده از ناحیه ایشان و در راستای تنویر افکار مخاطبین محترم اعلام میدارد به تاسی از ضرورت شفافیت‌ عملکرد بخش های مختلف دولت، دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برنامه ها و اقدامات خود را در راستای شفاف سازی اقدامات وعملکردهای مناطق بخوبی به انجام رسانیده است. 

از آن جمله می توان به رویکرد ارائه شفاف و روزآمد اطلاعات؛ اتصال حوزه های مختلف فعالیت مناطق به سامانه های سراسری در دسترس و قابل کنترل از جمله ثبت شرکت ها و گمرک؛ درج فایل گزارش عملکرد سالیانه و عملکرد اقتصاد مقاومتی بر روی پایگاه خبری قابل دسترس عموم به آدرس www.freena.ir  (بخش شفاف سازی عملکرد) و از همه مهمتر راه اندازی پنجره واحد خدماتی و اطلاع رسانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به آدرس www.freezones.ir اشاره کرد. 

دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با راه اندازی سیستم مذکور بالغ بر 40 مجموعه خدمت در حوزه های مختلف را به شکل بر خط به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی ارائه می دهد که همه اقدامات قابل کنترل، رصد و گزارش گیری است.

کلیه موارد فوق علاوه بر ارائه گزارش منظم و مداوم به مراجع ذیصلاح  از جمله به حضور ریاست محترم جمهور، وزارت امور اقتصاد و دارایی، مجلس شورای اسلامی و نهاد های نظارتی است که کمترین اثر آن اغتنام فرصت برای دریافت نظرات و رهنمودهای ارزشمند در راهگشایی امور مربوطه است. 

ضمن تاکید بر بهره مندی از مثل معروف جوینده یابنده است انتظار می رود فرهنگ نقد منصفانه در کشور رواج یافته و استفاده صحیح از قابلیت های  رسانه ها موجب شکوفایی بیش از پیش ظرفیت های ارزشمند کشورمان گردد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو