فراخوان ارسال مقاله به همایش بین‌المللی نقش ژئوپولیتیک مناطق آزاد

دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپولیتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه‌ای از آغاز فراخوان ارسال مقالات این همایش از تاریخ ۳۱ خرداد خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی مدیری با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در تقویت روابط منطقه‌ای میان کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: توافق با اتحادیه اقتصادی اوراسیا که در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های مهم اقتصادی و سیاسی جهان است، علاوه بر اهمیت اقتصادی و تجاری، منافع سیاسی برای طرفین به‌همراه دارد.

مدیری خاطرنشان کرد: در دوران کنونی که تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه ایالات متحده آمریکا مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده، تقویت ارتباط ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی با اشاره به علائق ژئوپولیتیکی مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و اغلب کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از موقعیت ترانزیتی بین دو دریای خزر در شمال و خلیج فارس در جنوب و قرار گرفتن در موقعیت ترانزیتی شرق و غرب، در رونق این اتحادیه تأثیرگذار است و می‌تواند بازار کشورهای حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا را به این اتحادیه پیوند دهد.

دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپولیتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه‌ای با اشاره به مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی در برگزاری این همایش، گفت: این رویداد بین‌المللی به‌همت شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، انجمن ژئوپولیتیک ایران، سازمان منطقه آزاد انزلی، مؤسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام و اتحادیه انجمن‌های علمی علوم جغرافیایی برگزار می‌شود.

مدیری در تشریح محورهای این همایش خاطرنشان کرد: نقش مناطق آزاد ایران در همگرایی و همکاری و توسعه روابط درون‌منطقه‌ای، فرصت‌ها و ظرفیت‌های مناطق آزاد ایران جهت جذب سرمایه‌گذاری خارجی، اتحادیه اوراسیا و نقش مناطق آزاد ایران در کریدور شمال ــ جنوب و جاده ابریشم و پیشران‌های روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی مناطق آزاد اوراسیا از محورهای این همایش است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی مناطق آزاد در موافقت‌نامه ترتیبات ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا اظهار کرد: نظام حقوقی توسعه تجارت (ظرفیت‌های تجاری، موانع قانونی و حقوقی و راهکارها)، مبادلات گمرکی و نظام اقتصادی حاکم (ظرفیت‌ها و راهکارها)، نظام بازاریابی تجاری اقتصادی در اتحادیه اوراسیا و توسعه و مدیریت بازار در مناطق آزاد، تولید کیفی، استانداردسازی، برندسازی و بازارسازی در مناطق آزاد در اتحادیه اوراسیا از دیگر محورهای این همایش بین‌المللی است.

دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا ادامه داد: در محور سوم این همایش به نقش ویژه مناطق آزاد انزلی، ارس و ماکو در تجارت با کشورهای اوراسیا و نقش مکمل مناطق آزاد جنوب (اروند و کیش و قشم و چابهار) در توسعه روابط تجاری با اتحادیه اوراسیا پرداخته خواهد شد.

مدیری با دعوت از اندیشمندان، اساتید و کارشناسان برای ارسال مقاله گفت: علاقمندان مقالات خودشان را تا تاریخ 31 خردادماه از طریق پایگاه اینترنتی www.iag.ir و پست الکترونیک info@iag.ir  ارسال کنند.

وی تأکید کرد: مقالات برگزیده این همایش در پایگاه استنادی جهان اسلام (isc) نمایه‌سازی خواهد شد.

همایش بین‌المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپولیتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه‌ای مهرماه سال جاری با حضور شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

پوستر همایش

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو