ارائه خدمات بالینی به بیماران کرونایی و افراد مشکوک و غربالگری بیش از 1600 نفر در ارس

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس  از ارائه خدمات بالینی به بیماران کرونایی و افراد مشکوک و غربالگری بیش از 1600 نفر توسط اکیپ مراقبت سیار بیماران کرونایی در سطح شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر گفت: از آغاز طرح تکمیلی مراقبت و پیشگیری از ویروس کرونا که از 28 فروردین ماه آغاز شده است غربالگری بیش از 1600 نفر افراد دارای بیماری های خاص از جمله افراد مبتلا به دیابت، فشار خون،قلبی و عروقی و سرطانی توسط اکیپ های مراقبت از بیماران کرونایی انجام شده است.

داداش زاده با تاکید بر اینکه ارائه خدمات بالینی توسط اکیپ های مراقبت از بیماران کرونایی، موارد مشکوک، اطرافیان آنها و افراد دارای بیماری زمینه ای همچنان ادامه دارد افزود: از آغاز این طرح تا به امروز مراقبت از 210 نفر از اطرافیان افراد مبتلا به ویروس کرونا و غربالگری مجدد کل افراد پرخطر توسط مراقبین سلامت انجام گرفته است.

وی گفت: ضدعفونی و گندزدایی منازل بیماران، مشاوره تغذیه و رژیم درمانی، تک دارویی، نمونه گیری سرپایی، مراقبت در منزل، ارائه مشاوره روان شناختی و آموزش های لازم به افراد مبتلا و اطرافیان آنها و نیز انجام آزمایشات تخصصی از جملهPCP,CRPCBC از مهم ترین اقداماتی می باشد که همه روزه توسط این اکیپ ها انجام می گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در پایان خاطرنشان کرد: از زمان آغاز طرح تکمیلی مراقبت و پیشگیری از ویروس کرونا، اکیپ های مراقبت سیار بیماران کرونایی با هدف ارائه مراقبت های بهداشتی و درمانی لازم و همچنین غربالگری گروه های پرخطر در معرض ابتلا به کرونا به ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی و رسیدگی به وضعیت جسمی و روانی بیماران، اطرافیان و افراد مشکوک و پیگیری مداوم وضعیت آنها و گندزدایی محل زندگی آنها می پردازند.

گفتنی است؛ طرح تکمیلی مراقبت و پیشگیری از ویروس کرونا به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و مساعدت این سازمان و مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا از 28 فروردین ماه شروع شده است و به مدت دو ماه با تشکیل اکیپ های مراقبت سیار در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس به بیماران کرونایی، اطرافیان آنها و گروه های پرخطر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.