شب شعر و مسابقه نقاشی با مضمون خلیج فارس در قشم برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس شب شعر آنلاین و مسابقه نقاشی و طراحی ویژه این روز ملی از سوی این اداره کل در قشم برگزار می شود.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری با اعلام این مطلب افزود: شب شعر که عنوان آن «حماسه در نیلگون» است، بخاطر وضعیت خاص جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا امسال به صورت آنلاین برگزار می شود.
کمساری با اشاره به اینکه این شب شعر با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم برگزار می شود از همکاری انجمن شعر قشم با این برنامه خبر داد و گفت: شاعران قشم در این شب شعر سروده های خود را مطابق ترتیبات اعلام شده به صورت زنده اجرا می کنند.
به گفته وی مضمون این سروده ها احساسات شاعران درخصوص خلیج فارس و تعلق خاطر آنها به این آبراهه ایرانی است که وقتی در قالب نظم در میاید می تواند تاثیری عمیق در اذهان شنوندگان بگذارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم همچنین از برگزاری مسابقه نقاشی و طراحی با عنوان «کودکانه های خلیج فارس» از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این منطقه و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی قشم خبر داد.
کمساری با اشاره به اینکه این مسابقه نیز به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس و در راستای تشویق کودکان، نوجوانان و همه علاقه مندان این گونه مسابقات به ارائه آثار خود درباره خلیج فارس برگزار می شود، تصریح کرد: بطورقطع نگاه و نظر هنرمندان و تعلق خاطر آنها به خلیج فارس در این نقاشی ها و طراحی ها نمود پیدا خواهد کرد که این موضوع با توجه به تاثیر شگرف تصویر بر ذهن بینندگان، بسیار ارزشمند است.
گفتنی است؛ شب شعر آنلاین روز چهارشنبه 10 اردیبهشت مصادف با روز ملی خلیج فارس ساعت 21:30 به صورت زنده  در صفحه رسمی انجمن شعر قشم در اینستاگرام به نشانی qeshmpoem برگزار می شود.
همچنین علاقه مندان برای شرکت در مسابقه نقاشی و طراحی کودکانه های خلیج فارس می توانند آثار خود را تا 20 اردیبهشت ماه جاری با ذکر مشخصات خود به شماره  ۰۹۳۰۱۵۰۲۰۴۴ واتساپ کنند. به سه نفر که آثارشان برگزیده شوند، جوایزی تعلق می گیرد.
روز ملی خلیج فارس، همه ساله، دهم اردی بهشت ماه همزمان با سراسر کشور در جزیره قشم گرامی داشته می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو