پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت روز ملی خلیج فارس؛

"خلیج فارس، نماد اقتدار تاریخی ایرانیان"

  • چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 12:18
  • قشم
  • 0 دیدگاه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با انتشار پیامی به مناسبت روز ملی خلیج فارس این روز را نمادی از اقتدار، حماسه آفرینی و وطن دوستی ایرانیان در طول تاریخ خواند.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در این پیام از خلیج فارس به عنوان جزئی تفکیک ناپذیر از خاک ایران نام برد و بر حراست از اقتدار سیاسی، تاریخی و زیست محیطی این آبراهه تاکید کرد.
متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
خلیج فارس در قاموس فرهنگ و تاریخ کشورعزیز ما همیشه از یک جایگاه ویژه و برجسته برخوردار بوده است.
دیدن آب های نیلگون خلیج فارس و شنیدن طنین دلنواز امواج خروشان آن همراه با شگفتی های دنیای زیر آب این دریا همیشه  الهام بخش شاعران، نویسندگان و هنرمندان ایرانی برای خلق آثار بدیع و ماندگار ادبی و هنری بوده، همانطور که نام خلیج فارس نیز دراین آثار نمادی از زیبایی و صلح دوستی ایرانیان بوده است.
برجستگی خاص نام خلیج فارس دراسناد، مدارک و تصاویر تاریخی موجود در کتابخانه ها و موزه های داخلی و همچنین مراکز معتبرعلمی جهانی گویای این واقعیت است که این دریا در همیشه تاریخ با نام ایران عجین بوده است.
به رغم اینکه حدود 400سال پیش از این، ایرانیان با بیرون راندن استعمارگران از جزایر هرمز و قشم واقع در خلیج فارس، حریم این دریا را از لوث نیروهای استعماری پاک کردند و خلیج فارس همچنان با عنوان خلیج فارس برای ایران و ایرانیان باقی ماند، اما درمقاطعی از تاریخ، بخصوص بعد از انقلاب اسلامی ایران، برخی شیطنت ها با منشاء استعمارگران جدید سعی کردند با جعل عناوین به گمان خود هویت ایرانی خلیج فارس را از اذهان عمومی بزدایند، که البته هرگز راه به جایی نبرده و نخواهند برد.
پیوند مردم ایران و البته مردم استان های جنوبی از جمله هرمزگان و بخصوص ساکنان جزایر ایرانی خلیج فارس با این دریا ابدی است و این پیوند نه صرفا جغرافیایی که فرهنگی، زیست محیطی و بخصوص اقتصادی یا همان معیشتی است.
بدیهی است مردمانی که نسل اندرنسل با این دریا زندگی کردند، از مواهب و برکات لایزال آن بهره بردند و با سختی های آن هم ساختند، هرگز از آن روی برنمی گردانند و این حقیقت در مقاطعی از تاریخ که دشمنان چشم طمع به خاک پاک این سرزمین دوخته و از این آبراهه قصد نفوذ به درون ایران عزیز داشتند این مردم با تقدیم خون بهترین فرزندان خود از استقلال و تمامیت ارضی – آبی میهن شان دفاع کردند.
امروز هم که خلیج فارس به صحنه حضور بیگانگان تبدیل شده و قدرت های بزرگ برای حفظ منافع نامشروع شان از این دریا برای شاخ و شانه کشیدن به کشورمان استفاده می کنند، مردم ایران بخصوص نیروهای مسلح جان برکف کشور همانطور که در هشت سال دفاع مقدس از یک وجب خاک و آب خود نیز نگذشتند امروز نیز از خلیج فارس بسان پدری که از فرزند خود محافظت می کند، با تمام قوا حفاظت خواهند کرد و اجازه نخواهند داد که بیگانه ای سودای رسیدن به منافع  نامشروعش در حریم  پاک این میهن را داشته باشد.
سازمان منطقه آزاد نیز در کنار خلیج فارس در جزیره قشم ماموریت خطیر عمران و آبادانی این جزیره و توسعه تجارت و صادرات کشور عزیزمان را بعهده دارد چه در قالب ماموریت رسمی خود مبنی بر حفظ محیط زیست، سواحل دریا و گیاهان و جانوران آبزی و چه در قالب وظیفه ذاتی، دینی، ملی و میهنی خود مبنی بر حراست از جایگاه سیاسی و سوق الجیشی این دریا، همه تلاش های خود را انجام داده و می دهد تا کوچک ترین خدشه ای به  نام خلیج فارس وارد نشود.
اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره همه  ایرانیان قهرمان بخصوص امام قلی خان سردار بزرگ ایرانی و یارانش که نظامیان استعماری را از خلیج فارس بیرون راندند و همچنین شهدایی که با فداکاری و ایثار و با چنگ و دندان در طول تاریخ از عظمت نام و جایگاه خلیج همیشه فارس دفاع کردند، روز ملی خلیج فارس را به ملت ایران بخصوص مردم قهرمان جزیره قشم به عنوان حافظان تاریخی خلیج فارس تبریک گفته و سربلندی آنها را از خداوند متعال خواستارم.

حمیدرضا مومنی
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو